وقامت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری کوتاه بود/بازگشت هاشمی به نماز جمعه به نفع نظام است
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

وقامت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری کوتاه بود/بازگشت هاشمی به نماز جمعه به نفع نظام است

اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی نژاد

 اخبار سیاسی - دعاگو:قدوقامت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری کوتاه بود/بازگشت هاشمی به نماز جمعه به نفع نظام است/ نماز جمعه جای توهین و ناسزاگویی نیست

امام جمعه شمیرانات معتقد است که تریبون‌های نمازجمعه جای تندروی، توهین و ناسزاگویی نیست.

به گزارش نامه نیوز، حسن دعاگو را بسیاری با خطبه‌های آتشین در نماز جمعه شمیرانات می‌شناسند، او که زمانی از تریبون نماز جمعه انتقادهای تندی را روانه دولت اصلاحات می‌کرد، در دولت احمدی نژاد نیز عملکرد او و کابینه‌اش را بارها و بارها به نقد کشید. خطبه‌های انقادی دعاگو به دولت احمدی نژاد بعد از انتخابات سال 88 و حوادث آن بیش از همه مورد توجه اصلاح طلبان و رسانه‌های منتسب به آنان قرار گرفت و شیخ تبدیل به روحانی محبوب اصلاح گرایان شد.
این چهره روحانی که سبقه‌اش به جامعه روحانیت مبارز تهران بازمی‌گردد، تاکید زیادی دارد که نه اصول‌گراست و نه اصلاح طلب.

او در گفت‌وگویی تفصیلی با نامه نیوز به خاتمی و سه نقد اساسی‌اش به دولت اصلاحات اشاره کرد.

دعاگو صریح و بی پرده احمدی نژاد و جریان افراطی را به نقد کشید.
این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه احمدی نژاد را فردی  مناسب برای  ریاست جمهوری می‌دانسته است یا خیر، گفت: اگر الان از من بپرسند که آیا آقای احمدی نژاد مناسب اداره کشور بود یا نه؟ می‌گویم، حتی یک لحظه در طول مدت ریاست جمهوری ایشان احساس نکردم که وی مناسب رئیس جموری هستند و به درد این پست می‌خورند. من از ابتدا قدوقامت او را برای ریاست جمهوری کوتاه می‌دانستم.

وی در بخشی دیگری از این گفت‌وگو به نقدهای مطرح شده نسبت به دولت روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: من معتقدم هسته مرکزی جریان احمدی نژاد، این نقدها را کنترل و مدیریت می‌کند.آنها پشت پرده احمدی نژاد هستند. این تندروها  سرمایه‌ای جر تندروی ندارند و با تندروی خود را مطرح و خودنمایی می‌کنند.

امام جمعه شمیرانات به نقدهای مطرح شده نسبت به دولت یازدهم از تریبون‌های نمازجمعه اشاره کرد و گفت: انتقادها باید سازنده باشد. من معتقد نیستم که ائمه جمعه را باید از حوزه نقد خارج کنیم اما رسالت ائمه جمعه و تریبون‌های عمومی و حتی  صداوسیما و رسانه‌ها باید موضع نقد منصفانه، واقع بینانه و کارشناسانه باشند.

دعاگو که سابقه آشنایی و دوستی دیرینی با هاشمی دارد، در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازگشت آیت‌الله به نمازجمعه اشاره کرد و گفت: اگر به من اطلاع دهند در روز جمعه، هاشمی نماز جمعه را اقامه می‌کند خوشحال می‌شوم. به این دلیل که آقای هاشمی ، اندیشه سیاسی به نفع نظام، موضع سیاسی مناسب به مصالح نظام را به مردم منتقل می‌کند. ایشان مطالعه می‌کند و حرف‌های منطقی و معقول را به مردم منتقل می‌کند.

امام جمعه شمیرانات با تاکید بر اینکه باید شرایط سخنرانی آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه فراهم شود اظهار داشت: نماز جمعه جای تندروی، توهین با ناسزاگویی نیست. باید این شرایط  اصلاح شود و وقتی اصلاح شود و اگر آقای هاشمی هم مایل باشد می‌توان نماز جمعه  را اقامه کنند. من معتقدم که  به نفع نظام است که شرایط اقامه نماز توسط هاشمی رفسنجانی فراهم شود.





:: موضوعات مرتبط: 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: