حاشیه های نشست ایران و گروه 1+5 در مسكو
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
به گزارش ایرنا، دور نخست مذاكرات هسته ای ایران و 1+5 با یك ساعت تاخیر و ساعت 11 به وقت محلی(11:30 به وقت تهران) آغاز شد.

ساختمان جدید وزارت امور خارجه روسیه به عنوان محل صدور كارت خبرنگاران از سه ساعت قبل از آغاز نشست با ازدحام خبرنگاران رسانه های جمعی مواجه بود و آنان برای دریافت مجوز ورود به برگزاری نشست در محل صف بسته بودند.

حضور پررنگ خبرنگاران رسانه های خبری اعزامی از كشورمان نیز موجی از تعجب را در میان نمایندگان رسانه های خبری حاضر در محل بر انگیخته بود، به طوریكه سالن های محل اسكان خبرنگاران رنگ و بوی ایرانی داشت و حضور 45 خبرنگار ایرانی اعزامی به محل مذاكرات را می شد در همه جا مشاهده كرد.

بر خلاف نشست استانبول و بغداد در این دور از مذاكرات تدابیر امنیتی شدیدی از بعد رسانه ای بر نشست حاكم بود كه همین امر اعتراض خبرنگاران را برانگیخت و آنان اعلام كردند كه اعمال محدودیت های شدید برای جلوگیری از دسترسی شان به اعضای تیم های مذاكره كننده غیرقابل قبول است.

'مایكل مان' سخنگوی 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از شركت در نشست رسانه ای پس از پایان دور نخست مذاكرات در ساعت 13 به وقت محلی خودداری و كنفرانس خبری با نمایندگان رسانه های خبری را به ساعت 17:30 موكول كرد.

در حالی كه مایكل مان از برگزاری دو دور مذاكره در روز نخست هسته ای مسكو خبر داده بود، پس از پایان دور نخست هیچ خبری مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری دور دوم به نمایندگان رسانه های جمعی حاضر در محل ارایه نشد.

رسانه های خبری روسی از برگزاری كنفرانس های خبری جداگانه جلیلی و اشتون در پایان روز دوم مذاكرات هسته ای مسكو خبر دادند.

منابع آگاه در تیم های مذاكره كننده هسته ای از تلاش طرفین نشست بغداد برای پیشبرد پیشنهادهای خود خبر می دهند و اعلام می كنند كه ایران از مواضع اصولی و محتوای بسته پیشنهادی خود در نشست بغداد عقب نشینی نمی كند.

شنیده ها همچنین حاكی از تلاش طرف های غربی اعضای 1+5 برای كش دادن مذاكرات و موكول كردن بحث درباره پیشنهادهای متقابل به دورهای آتی نشست می باشد كه این اقدام از سوی تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان رد شده است.




:: بازدید از این مطلب : 1126
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: