تمدید مذاکرات هسته‌ای به مدت 4 ماه
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

موضع آلمان، فرانسه و رژیم اسرائیل درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار,اخبارسیاست خارجی,تمدید دوره مذاکرات هسته ای ایران

 اخبار سیاست خارجی - موضع آلمان، فرانسه و رژیم اسرائیل درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای

واکنش رژیم اسرائیل به تمدید دوره مذاکرات هسته ای ایران، استقبال دولت آلمان از ادامه مذاکرات میان ایران و گروه 1+5، هشدار فرانسه درباره روند پیش رو در مذاکرات هسته ای، رقابت شرکت های تجاری انگلیسی برای بازگشت به ایران و بازتاب اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره کمک به عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران، به موضوع تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته ای و ابعاد مختلف این موضوع اختصاص یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» موضع رژیم اسرائیل را مورد توجه قرار داده و می نویسد این رژیم ضمن برخوردی بدبینانه با موضوع تمدید مذاکرات هسته ای ایران، اعلام کرده هیچ دلیلی برای خوشبینی درباره چشم انداز رسیدن به توافق نهایی وجود ندارد. یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل گفته هرچند این رژیم چندان شور و شوقی برای تمدید مذاکرات هسته ای ایران ندارد، اما معتقد است که این امر به هر حال بهتر از دستیابی به یک «توافق بد» با ایران است.

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه آلمان را بازتاب داده که از تمدید مذاکرات هسته ای ایران استقبال کرده است. این خبرگزاری می نویسد آلمان از تمدید مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی استقبال و ابراز امیدواری کرده که دو طرف بتوانند در بازه زمانی جدید به توافق نهایی دست پیدا کنند. فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان اعلام کرده دو طرف طی ماه های اخیر مذاکراتی بسیار جدی داشته و توانسته اند به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنند. به گفته وی، دو طرف بر این باورند که می توان در مدت باقیمانده، بر اختلافات موجود غلبه کرد.

از سوی دیگر، روزنامه «جروزالم پست» موضع دولت فرانسه را درباره موضوع تمدید مذاکرات هسته ای ایران بازتاب داده که مطابق معمول، با لحنی هشدارآمیز همراه بوده است. به نوشته این روزنامه، لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده امیدوار است تمدید مذاکرات میان ایران و 1+5، ایران را متقاعد کند که «تصمیمات ضروری» مورد نیاز برای دستیابی به یک توافق بلندمدت را اتخاذ نماید. وی در عین حال هشدار داده که اختلافات اساسی همچنان میان دو طرف باقی است. فابیوس آنچه تصمیمات ضروری خوانده را برای دستیابی به یک توافق بلندمت، معتبر و پایدار مورد نیاز دانسته است.

در همین حال، طی روزها و هفته های اخیر، اخبار فراوانی درباره تمایل شرکت های تجاری اروپایی برای بازگشت به ایران در پی جدی شدن چشم انداز حصول توافق هسته ای به گوش می رسد. در این زمینه، روزنامه «تلگراف» امروز با انتشار مطلبی از رقابت شرکت های تجاری انگلیسی برای بازگشت به ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد در شرایطی که امید به کاهش تحریم ها در نتیجه مذاکرات هسته ای شدت یافته ، فشار شرکت های انگلیسی بر دولت این کشور برای بازگشت به ایران افزایش یافته است. تلگراف می نویسد این روزها پروازهای دبی به تهران پر از تاجران بین المللی است که با هدف یافتن زمینه های مناسب اقتصادی به ایران سفر می کنند.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «عراقی نیوز» سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق را بازتاب داده است. این روزنامه به نقل از علی شمخانی می نویسد ایران در چارچوب موافقتنامه های اقتصادی دوجانبه و بنا به درخواست دولت عراق، اقدام به تأمین سوخت و مواد غذایی مورد نیاز این کشور خواهد کرد. شمخانی اشاره کرده که وضعیت ناامنی به وجود آمده شمال غرب عراق، سبب شده تأمین سوخت و مواد غذایی برای مردم این مناطق با مشکل مواجه شود. وی در ادامه به بیان چارچوب های گفت و گوهای خود با مقامات عراقی در جریان سفر به این کشور پرداخته است.
 اخبارسیاست خارجی - تابناک




:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 945
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: