اتاق زایمان بیمارستان 22 بهمن گنابادبی شباهت به اتاق مرگ نیست
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
اعتراض به فوت سومین مادر باردار گنابادی    
 
44
 
  
13 مرداد 1393

مادر باردار گنابادی پس از انتقال به مشهد جان خود را از دست داد، این سومین خانم بارداری است که طی یکسال گذشته به این سرنوشت دچار شده است.

 جمعی از اهالی روستای رهن گناباد  به خاطر فوت این مادر باردار مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

همسر این مادر باردار روز یکشنبه  افزود: همسرم ( مرضیه دلاوری) بعد از آغاز علایم زایمان حدود ساعت 11 روز پنجشنبه به بیمارستان 22 بهمن گناباد مراجعه و در بخش زنان و زایمان این بیمارستان بستری شد که تا ساعت حدود سه بامداد روز جمعه دکتر متخصص بر بالینش حاضر نشد.

محمد رضا حسین نژاد گفت : بعد از درخواست های مکرر اینجانب برای انجام زایمان به طریق  سزارین سط ، دکتر بربالین بیمار حاضر شده و درحالی که نوزاد بصورت طبیعی در حال زایمان بود و مریض دچار خون ریزی های شدید شده بود ، عمل جراحی سزارین روی بیمار انجام شد.

 

وی ادامه داد: این عمل و خون ریزهای باعث شد که حدود 20 پلاکت خون به بیمار تزریق شود که متاسفانه فایده چندانی نداشت و بیمار بعد از بیهوش شدن به تشخیص دکتر این بخش به بیمارستان مشهد اعزام شد که متاسفانه در بین راه خودروی حامل بیمار ( آمبولانس ) نیز پنچر شد.

 

وی گفت: این عوامل همه دست به دست هم دادند و همسر جوانم که حدود 36 ساله بود به همراه نوزاد ( نوزاد دربیمارستان 22بهمن گناباد) و مادرش در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد فوت کردند.

 

حسین نژاد افزود: متاسفانه پلاک خون ( خون مورد نیاز) مرحومه همسرم درگناباد تمام شده بوده ، باید خون مورد نیاز از مشهد به گناباد منتقل می شد که در بین راه از خودرو حامل خون ،خون به بیمار تزریق می شود ولی بازهم فایده ای نداشت و بیمار از دست رفت .

 

طی یکسال گذشته علاوه بر خانم دلاوری دو مادر باردار دیگر نیز بر اثر زایمان و حوادث بعد از آن درگناباد فوت شده اند که یک مورد آن منجر به تجمع تعدادی از زنان در مقابل فرمانداری شهرستان گناباد شد.

 

در این تجمع فرماندار شهرستان گناباد نیز قول پیگیر موضوع را تا روشن شدن علت مرگ این مادر باردار را داد و از آنها نیز خواست که موضوع را از طریق مذاکره و قضایی پیگیری نمایند تا اگر کسی یا کسانی در این امر کوتاهی و قصوری داشته اند به آن رسیدگی شود.

 

دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن تایید فوت مادر باردار در یادداشتی آورده است: درپی فوت مادر باردار، ریاست دانشگاه ضمن ابراز همدردی باخانواده این مرحومه بر لزوم تسریع در بررسی پرونده و مشخص نمودن علت این واقعه تاکید کرد.

 

این یادداشت می افزاید: کارشناس برنامه مادران معاونت درمان دانشگاه در خصوص این واقعه گفته که فرد فوت شده که در سن 36سالگی دوران سومین حاملی خود را سپری می کرد روز پنجشنبه گذشته به دلیل عدم سمع قلب جنین توسط مامای تیم سلامت به زایشگاه بیمارستان 22 بهمن ارجاع داده شد و با تشخیص IufD ( مرگ جنین داخل رحمی ) بستری گردید.

 

زهرا عطارباشی گفت : این مادر پس از زایمان طبیعی دچار خونریزی شدید رحمی و اختلالات انعقاد خون شد.

 

وی افزود: با وجود انجام اقدامات لازم از جمله عمل جراحی اورژانسی ˈهیسترکتومیˈ و اقدامات طبی ( تزریق خون و فراورده های مورد نیاز خونی)، به تشخیص کادر درمانی و پس از اخذ پذیرش از ستاد هدایت سطح سه ( دانشگاه علوم پزشکی مشهد ) بیمار به مشهد منتقل شد.

 

وی اظهار کرد : این بیمار به همراه تیم مجرب پزشکی شامل ماما ، پرستار و بیهوشی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال یافت که متاسفانه با وجود تلاش کادر درمانی این بیمارستان ، بیمار درگذشت.

 

وی افزود: بیمار به دلیل داشتن سابقه فشار خون مزمن و دیابت ، جز بیماران با خطر بالا( High Risk) بوده و تحت مراقبت ویژه دوران بارداری قرار داشته است و تحت درمان متخصصین زنان و زایمان ، قلب و داخلی بوده است .

 

وی افزود :تیم پرسشگری مرگ این مادری تشکیل شده که پس از بررسی علت مرگ، نتایج تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ندای گناباد، حدود یکصد نفر از ساکنان روستای رهن با انتقال جنازه سو مین مادر باردار به مقابل فرمانداری  تجمع اعتراض امیز برگزار کردند  یکی از معترضین  گفت: جای بسی تاسف است در مدت زمان کمتر از یک سال سه مادر باردار حین زایمان دراین شهرستان از دنیا رفته اند.

 

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود : سومین مادر باردار در حالی فوت نموده که به تشخیص مسئولان بهداشتی نوزادش در رحم مرده بوده و با این وضع به بیمارستان ار جاع داده شده ولی از زمان بستری نسبت به بر داشتن نوزاد مرده از رحم وی با عمل سزارین اقدام نشده است.

 

وی ادامه داد : با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت در جهت بالا بردن آمار زایمان طبیعی در لحظات اولیه ورود مرحومه به بیمارستان عمل سزارین انجام نشده است و زایمان طبیعی موجب خون ریزی و نهایتا اعزام این مادر باردار به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد شده و در آنجا نیزپزشکان نتوانستند حیات دوباره را به این مادر بر گردانند.

 

یکی دیگر از افراد حاضر در تجمع نیز گفت : بامرگ سومین مادرباردار حین زایمان در شهر ستان گناباد مسئولان باید موضوع را به جد پیگیری کنند و علل و عوامل موثر درمرگ این مادران را مشخص نمایند با مرگ سومین مادر باردار سلامت شهر ستان گناباد زیر سئوال رفته است.

 

شایان ذکر است تجمع کنند گان قصد پیاده نمودن جنازه این مادر باردار از آمبولانس در مقابل فر مانداری را داشتند که با دخالت برخی از افراد از این کار جلو گیری به عمل آمد و تجمع کنند گان به اجتماع خود پایان دادند.

 

مرحومه مرضیه دلاوری ۳۶ ساله در سومین زایمان خود به همراه نوزاده در اثر زایمان از دار دنیا رفته ودرحال حاضر یک کودک ۱۰ ساله از او باقی مانده است.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: