جشنواره تئاتر خراسان رضوی در گناباد آغاز شد
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

جشنواره تئاتر خراسان رضوی در گناباد آغاز شد

گناباد - ایرنا - بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی با نمایش ˈپایان بی نقطهˈ به کارگردانی مشترک ˈرضا عرفانی و سیدرسول عصارانˈ از مشهد روز دوشنبه در گناباد آغاز شد.

 

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گناباد در مراسم آغازین این جشنواره گفت: زبان هنر نمایش از زبان بسیاری از هنرها بلیغتر و رساترا ست.

'علی قنبری' افزود: هنر نمایش می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را با رویکرد هنری بازگو کند و راه علاج را نیز نشان دهد.

فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: هنر آینه تمام نمای جامعه است و هنرمند باید زبان گویای مشکلات و معضلات جامعه انسانی باشد.

'محمد صفایی' افزود: گرچه هنرمندان ممکن است در مسیر کار خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند اما وقتی رسیدن به هدف همراه با سختی باشد نتیجه شیرینتر و لذتبخش تر است.

وی با انتقاد از نگاه غرب نسبت به انسان گفت: غرب با تکیه بر فردیت نگاهی حیوانی به انسان دارد و مرتبه انسانیت را تا حیوانیت کاهش داده است.

او با بیان سیر تاریخی نگاه اندیشمندان غربی به انسان گفت: فصل مشترک آموزه های فلسفی اندیشمندان غرب همان نگاه حیوان مدارانه است.

وی ادامه داد: در سال 57 انقلابی در ایران اتفاق افتاد که اعلام کرد انسان خلیفه خدا است و نگاه مادی غرب به انسان را مورد چالش قرار داد.

فرماندار گناباد گفت: وظیفه هنرمند متعهد این است که امروز نقش خلیفه اللهی انسان را برجسته و تبیین کند.

در چارچوب بیست و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با عنوان 'رضوان' 16 نمایش در سه بخش مسابقه، ویژه و جنبی پس از بازبینی و انتخاب هیات داوران در سه سالن ارشاد، شهید کفایی و نیز سالن ارشاد شهر کاخک اجرا می شوند.

گروههای نمایشی شرکت کننده در این جشنواره از شهرستانهای مشهد با 9 نمایش، قوچان، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، جغتای، فریمان و کاشمر هستند که تا ظهر پنجشنبه بیستم شهریور ماه نمایشهای خود را اجرا می کنند.





:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: