یکی آمد یکی رفت ؟!
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با انتقاد از عدم مراجعه مسوولین به دانشگاهها گفت: مسوولین در شهرستانها باید برای مشکلات موجود در این مناطق به دانشگاهها مراجعه کنند.

دکترعبدالمجید حلمی روز شنبه در مراسم معرفی رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد افزود: در این چارچوب باید فرصت لازم به دانشگاهها داده شود تا اساتید و دانشجویان برای حل مشکلات ارائه شده مطالعه کنند، به نتیجه برسند تا مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که طی 30 سال بوجود آمده با فرصت یک ماه و حتی یک ساله برطرف نمی شود زیرا نیاز به فرصت بلندمدت برای رفع زیربنایی مشکلات است.

 

رییس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره 'آموزش محوری' گذشته لذا در دانشگاه آزاد اسلامی برای اساتیدی که بتوانند در زمینه تولید و رفع مشکلات جامعه گام بردارند بی شک با سایر اساتید تفاوت قائل خواهد شد.

 وی افزود: توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید منجر به کاربردی شدن و تولید در بخش صنعت شود.

 دکتر حلمی گفت: در این راستا بخشی از زیاندهی واحدهای دانشگاهی از جمله واحد گناباد  با پیشرفت تحصیلات تکمیلی برطرف شود.

 وی همچنین اظهارداشت: رسالت دانشگاهها حرکت به سمت درآمدزایی است زیرا دانشگاه نباید مصرفگرا باشد و اگر تاکنون دانشگاهها از بودجه کشور استفاده می کرده اند و تولیدی نداشته اند، امری اشتباه بوده است

 نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گفت: عدم وابستگی به شهریه دانشجویان از چهار سال پیش آغاز و امسال نیز تاکید جدی بر این موضوع شده است.

 وی افزود: در سال 92 حدود 99 درصد از منابع تامین بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان گرفته می شد اما امسال می بایست 12 درصد هزینه های این دانشگاه از منابع غیر شهریه باشد.

 دکتر حلمی ادامه داد: هدف از این طرح فقط تامین بودجه و هزینه های جاری دانشگاه نیست زیرا رسالت دانشگاهها حرکت به سمت درآمدزایی است.

 نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به جو فرهنگی مذهبی حاکم در گناباد گفت: وقتی دانشجویان در این فضای سالم قرار می گیرند تحت تأثیر و جو سالم شهرستان قرار می گیرند لذا با برنامه ریزی منسجم و تکیه بر توان علمی اساتید باید سبب ارتقا سطح دانش و اخلاق فرزندان ایران اسلامی شویم.

 حجت اسلام 'محمد رجایی' در ادامه همچنین ظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مقطع کارشناسی و با کمبود دانشجو مواجه است لذا جهت رفع این مشکل باید تحصیلات تکمیلی در گناباد افزایش یابد.

 وی گفت: شیب جذب دانشجو به سمت مراکز دولتی برای تحصیلات آموزش عالی است لذا از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی خودگردان می باشد اگر این مشکل برطرف نشود این دانشگاه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 این نماینده مجلس افزود: یکی از راههای حل این مشکل افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی است.

 رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز در این مراسم گفت: اخلاق اسلامی در دانشگاهها کم رنگ است، بسیاری از نیازها و مشکلاتی که وجود دارد به دلیل همین بی اخلاقی بوجود آمده و این بداخلاقی بعضا در هیاتهای علمی نیز وجود دارد که آسیب بزرگی به جامعه وارد می کند.

 دکتر 'مجتبی حسن زاده' بدون توضیح بیشتر افزود: از برخی اعضای هیات علمی که برای رسیدن به موقعیت تمام مسائل اخلاقی را زیر پا می گذارند نباید توقع داشت که به اخلاق اسلامی توجه کنند.

 در این نشست از خدمات 16ماهه دکتر 'سیدحسن مجتبوی' که به سمت رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی منصوب شده تقدیر به عمل آمد و دکتر 'مجتبی حسن زاده' به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد معرفی شد.

 دو هزار و 500 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد تحصیل می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: