انتقاد هیات فوتبال گناباد از رسانه ها و مسئولین
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
انتقاد هیات فوتبال گناباد از رسانه ها و مسئولین چاپ ارسال به دوست
 
0
 
  
 
هیأات فوتبال گنابادنشست خبری هیات فوتبال گناباد با رسانه های خبری روز پنجشنبه93/7/10 با حضور مسئولین هیأت فوتبال شهرستان گناباد و جمعی از خبرنگاران با موضوع (گزارش عملکرد هیأت فوتبال و حضور پررنگ تر رسانه در میادین ورزشی فوتبال و فوتسال و انعکاس اخبار آن) در محل ساختمان هیأت فوتبال گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گناپا : در ابتدا این نشست عاشوری دبیر هیأت فوتبال شهرستان با انتقاد از خبرنگاران اظهار داشت؛ باتوجه به تلاش ریاست هیأت فوتبال و تلاش دیگر همکاران در سه سال اخیر ورزش فوتبال و فوتسال در عرصه های مختلف مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است و آنچه ما شاهد هستیم انعکاس ضعیف اخبار توسط رسانه ها و مخصوصن صدا و سیما است، بخشی از این مشکل را به خودمان برمی گردانیم که در بخش اطلاع رسانی ضعیف عمل شده است، ما سایتی راه اندازی کرده ایم که متأسفانه به علت کمبود نیرو در این زمینه غیر فعال شده ایم.

hiat6وی ادامه داد؛ در حال حاضر سه مشکل اصلی وجود داردکه مهمترین آن پوشش ضعیف اخبار ورزشی توسط رسانه ها است، به عنوان مثال ما در آخرین نشریه چاپ شده ی شهرستان تنها یک خبر ورزشی مشاهده می کنیم که آن هم به عملکرد ضعیف یک تیم گنابادی در مسابقات استانی پرداخته بودمشکل دیگری که وجود دارد حمایت کمتر از اهالی فوتبال از طرف مسئولین و بخش های خصوصی است ضمن آنکه نبود نظرات کارشناسی در مورد تورنمت ها و مسابقات برگزاری شده در رده های مختلف معضل دیگر ما در این ورزش در گناباد می باشد.

عاشوری در ادامه با انتقاد از بی برنامه گی تیم ها یادآور شد :هیأت فوتبال برای ارتقای سطح مربیگری 2میلیون تومان هزینه مدرس آموزشی کرد در ابتدا 30 نفر اعلام آمادگی کردند اما هنگام ثبت نام و برگزاری کلاس 12 نفر حضور داشتند،این مشکل بی برنامه ای تیم ها در برگزاری مسابقات هم مشکل به وجود می آورد به عنوان مثال تیم هایی بوداند نزدیک به برگزاری مسابقات شهرستان انصراف داده اند که این باعث کاهش سطح مسابقات و لطمه به تیم های دیگر می شود.

hiat3در ادامه این جلسه علیرضا راهواره رئیس هیأت فوتبال گناباد از حضور خبرنگاران در جلسه تشکر کرد و گفت ؛ وظیفه ما ایجاد ورزش همگانی برای مردم و در مرحله دوم کشف استعداد ها در نتیجه موفقیت تیم های شهرستان در مسابقات استانی و کشوری می باشد که رسانه تأثیر چشم گیری در این فرآیند دارد.
وی افزود؛ در زمینه راه اندازی تیم ایجاد باشگاه لازم است که شامل اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل ، سرپرست ، و... می باشد،تیم ها با تکمیل این اعضا می توانند باشگاه خود را به ثبت برسانند و مجوز کسب کنند،سپس باشگاه های دارای مجوز به ما معرفی می شوند و ما با توجه به رده سنی و سطح تیم ها آنها را برای مسابقات دسته بندی می کنیم.

راهواره در مورد تیم های فوتبال دارای مجوز شهرستان گفت؛ در حال حاضر حدود 40 تیم ثبت شده و نیمه ثبت شده داریم که تنها 9 تیم از آنها دارای مجوز از اداره کل ورزش می باشند و در این میان تیمی با مدیریت نهاد و یا کارخانه ای وجود ندارد که خلاء آن به شدت احساس می شود در حالی که تیم های موفق شهرستان از طرف کارخانجات و ادارت مدیریت می شوند ولی در گناباد تیم داری شخصی می باشد.

وی در ادامه گفت؛ تیم داری یک نفره نیست، برای پیشرفت،دوام و موفقیت تیم نیاز به اعضای بیشتر از یک نفر می باشد که متاسفانه یکی از دلایل از هم پاشیدن تیم های حاضر در شهرستان نداشتن یک هیئت مدیره منسجم و متحد می باشد، یک نفر نمی تواند همزمان وظیفه مدیرعاملی ،مدیریت مالی و حواشی دیگر تیم را برعهده گیرد، در این صورت تیم داری برای فرد خسته کنند می شود.

وی اضافه کرد؛ متاسفانه وظایف هیأت فوتبال به خوبی توضیح داده نشده است، بعضی ها مشکلات موجود در تیم های فوتبال شهرستان را به گردن ما می اندازنددر حالی که حل مشکلاتی چون اقامت تیم ها در شهرهای میزبان و حمل و نقل اعضای باشگاه بر عهده ی مدیریت تیم می باشد و درهیچ شهرستانی هیات فوتبال امورات باشگاه ها را مدیریت نمی کند وباشگاه ها مستقل عمل می کنند و در این مورد اعضای هیأت فوتبال گناباد بیشتر از حد خود انجام وظیفه می کنند.

رئیس هیأت فوتبال گناباد در مورد زمین چمن ورزشگاه آزادی گفت؛حفظ چمن ورزشگاه آزادی توسط آقایان اکبری(نائب رئیس) و آذری (رئیس کمیته انضباطی) انجام می شود و اگر زحمات این دو نباشد چمن به مرور یک هفته زرد می شود.جالب است بدانید هزینه اجاره زمین 30هزار تومان است که ما برای دریافت همین مبلغ ناچیز از باشگاه ها دچار مشکل هستیم در حالی که شهرستان های اطراف یک چهارم زمین چمن را به مبلغ 70 هزار تومان اجازه می دهند.
در پایان راهواره از مسئولین خواست تا در میادین ورزشی بخصوص فوتبال حضور پر رنگ تری داشته باشند و تصریح کرد : هیأت فوتبال از مسوولین انتظار بیشتر از این ها را دارد چرا که در نزدیکی ورزشگاه آزادی خوابگاه ی داریم که حداقل 3 ماه از تابستان خالیست و ما بار ها از مسئولین مربوط در این ضمینه درخواست کردایم حداقل یک ماه خوابگاه را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم میزبانی یک دوره از مسابقات را برعهده بگیریم اما متاسفانه همکاری لازم را انجام نداده اند.آنها از ما درخواست پرداخت هزینه های برابر با یک هتل داشته اند که واقعا این جای تاسف است.


hiat5احمد گرامی رئیس کمیته داوران در مورد تعداد داورهای شهرستان و عملکرد تیم داوری گفت؛ بیست و دو داور در گناباد فعالیت می کنند که شامل 1 داور ملی 5داور درجه یک ،6 داور درجه دو، 7 داور درجه سه و یک کوبل سه نفر داوری فوتسال می شوند که در حال حاضر در مسابقات مختلف استان قضاوت می کنند.
وی ادامه داد: ما سالانه 350 مسابقه در فوتبال و فوتسال برگزار می کنیم که قضاوت آن با این تعداد داور کار ساده ای نیست ضمن آن که سه جلسه در هفته برای حل مشکلات و تمرینات داوری و دو جلسه برای آمادگی جسمانی داوران شهرستان برگزار می کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: