تیتر اخبار به نقل از تابناک
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

حدود 1.2 میلیارد مودم به راحتی هک می‌شوند! مودم شما چطور؟

حدود 1.2 میلیارد مودم به راحتی هک می‌شوند! مودم شما چطور؟

میلیون‌ها سوییچ، روتر و مودم در سراسر دنیا همراه با فایروال‌های آن‌ها قابل هک شدن هستند و این آمار طبق بررسی است که یک موسسه آمریکایی صورت داده است. حال آیا مودم شما در بین این دسته قرار می‌گیرد؟ بگذارید باهم بررسی کنیم.
از بودجه نفت 162 دلاری ونزوئلا تا نفت 70 دلاری امروز!
در بودجه سال 94 قیمت هر بشکه نفت چقدر خواهد بود؟
این شرایط در حالی رقم می خورد که کشورهای عرب خلیج فارس، به​ویژه عربستان سعودی، هیچ اصراری در کنترل تولید نفت و جلوگیری از کاهش قیمت​اش ندارند. در مقابل ایران، عراق و چند کشور دیگر عضو اوپک از کاهش بهای نفت به شدت آسیب می‌بینند.
آقای روحانی دلیل سکوت دولت در باره شهادت معلم سیستانی چیست؟
مدام دم از ایجاد امنیت می‌زنند اما آیا منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است؟ وزیر کشور مرتب دم از امنیت می‌زند، حتما باید یکی از نزدیکان ایشان به شهادت برسد یا به گروگان گرفته شود تا متوجه شود مردم مظلوم ما در استان چه بر سرشان می‌آید؟
با دستور رئیس قوه قضائیه؛
محسنی اژه‌ای مسئول رسیدگی به حادثه اسیدپاشی شد
با توجّه به شناعت این عمل غیر انسانی ، لازم است حضرتعالی در اسرع وقت با حضور در استان و بررسی مجدّانه موضوع و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری ، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی ، تعقیب و رسیدگی ، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید .
برای سفیر عشق که غریب شهید شد؛
هر قطره خونش گوید، کوفه میا حبیبی
شب هنگام، مسلم‏ بن عقيل در مسجد، نماز مغرب را فقط با حضور سى‏ نفر اقامه كرد. پس از نماز، آن عده كمتر شده بودند (ده نفر). از مسجد كه بيرون آمد، حتى يك نفر هم همراهش نبود كه او را به جايى راهنمايى كند... نشانی هیات‌های دهه نخست محرم را در «تابناک» مشاهده کنید...
رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا
والیبالیست‌های جوانان ایرانی با عبور از دیوار چین قهرمان اسیا شدند
موفقیت‌های والبیال در همه رده‌های سنی ادامه دارد. تیم ملی والیبال ایران موفق شد با شکست 3 بر صف چین در بازی فینال هفده دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بر بام آسیا بایستد. بلندقامتان جوان ایرانی در فینال این رقابت‌ها از سد تیم چین گذشتند و قهرمان اسیا شدند.
تعیین مهلت سه ساله، زمینه قانون‌گریزی را در بانک‌ها فراهم می‌کند
هفته گذشته، شوای پول و اعتبار، فرصت سه ساله‌ای به بانک‌ها برای خروج از بنگاهداری داد‌. ‌اکنون پرسش این است، هنگامی که بانک‌ها حتی از اعلام دارایی‌های خود با وجود تأکید رئیس دولت سر باز می‌زنند و توجهی به ضرب‌الاجل ندارند، چه تضمینی است که پس از گذشت سه سال به کار اصلی خود باز‌گردد؟!
در بررسی نامه‌نگاری قاضی‌القضات به رهبر انقلاب مشخص شد:
اسیدپاشی جرمی هم‌سطح با قاچاق اسلحه، آدم ربایی و تجاوز
وقتی به فهرست جرایم درج شده در نامه نگاری نگاه می‌کنیم و آن را با فهرست های درج شده در درخواست‌های گذشته با این مضمون قیاس می‌کنیم، درخواهیم یافت که مدتی است «اسیدپاشی» هم به مجموعه جرائمی که مرتکب آن مشمول عفو نخواهد بود، اضافه شده است؛ یعنی اسیدپاشان ولو آنکه شرایط عمومی یا خصوصی عفو را داشته باشند، باز هیچ عفوی شامل حالشان نخواهد شد و...
رئال مادرید – بارسلونا؛
رئال مادرید اولین ال‌کلاسیکوی فصل را با پیروزی قاطع پشت‌ سرگذاشت
تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا از ساعت 19:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به مصاف یکدیگر رفتند تا دویست‌وبیست‌و‌نهمین بازی ال‌کلاسیکو را در چارچوب هفته نهم لالیگای اسپانیا برگزار کنند.
چرا کل گردش مالی تئاتر ایران یک هزارم تئاتر برادوی نیست؟
اعتقاد به بازار آزاد در تئاتر یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت تئاتر برادوی است و به همین دلیل گران قیمت‌ترین بلیت فروخته شده در برادوی اختصاص به بلیت‌های نمایش «کتاب مورمون» با بهای 477 دلار دارد اما در تئاتر ایران، حتی نمایش‌هایی که به صورت کاملاً خصوصی برگزار شده نیز نمی‌تواند بلیتی گران‌تر از قیمت‌های مصوب داشته باشد...
دسته‌گل خاردار توافق با ایران را بپذیرید!
در هفته جاری خوش‌بینی نسبت به امکان رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای بین ایران و‌ ۱+۵ تا مهلت تعیین شده (۲۴نوامبر) در واشنگتن به نحو چشمگیری افزایش یافت. چنین توافقی ‌از یک حامی مهم برخوردار شد؛ حمایت‌کننده‌ای که پشتیبانی قابل توجهی در میان دموکرات‌های لرزان در آستانه انتخابات و نیز جامعه یهودیان آمریکا فراهم خواهد کرد.
شبکه سه صراحت و صداقت نود را قربانی منافع خود می‌‎کند
فعلا که مدیران شبکه سه صداقت و صراحت نود را گرو گرفته‌اند؛ اما همین دوشنبه که به دلیل ‌حضور نداشتن دوربین‌های صدا و سیما در ورزشگاه‌ها، هیچ ویدئویی برای نمایش در نود وجود ندارد، بهترین فرصت برای مدیران سازمان صدا و سیماست تا اجازه دهند در برنامه نود، پرونده حق پخش تلویزیونی نقد و بررسی شود.
چرا سیستم شما کند شده است؟ این چهار باور اشتباه را دور بریزید!
حتما شما هم می‌دانید که سیستم شما دیگر مثل روزهای اولی که آن را خریداری کرده‌اید، سر‌حال و چابک نیست؛ اما چرا با مرور زمان سیستم ما کند می‌شود؟ بسیاری از ما باور‌ها اشتباهی در خصوص کندی عملکرد سیستم داریم. پس بگذارید چهار نمونه از این باورهای اشتباه را در خصوص کند شدن سیستم به شما یاد‌آوری کنیم.
در پرونده بورسیه‌ها یک تخلف هم زیاد است تا چه رسد به ۸۴۰ مورد
اکنون این افراد می‌خواهند با ‌هجمه شدیدی بگویند که هیچ اتفاقی نیفتاده‌، در حالی که یک مورد تخلف هم تخلف است و باید به شدید‌ترین وجه با متخلفین برخورد کرد. من در دفاع از وزیر آن زمان گفتم که حدود ۷۵۰ تن دچار مشکل هستند، نه سه هزار تن. این سه هزار تن پروند‌ه‌شان بررسی شد و این به معنای تخلف در همه موارد نبوده است.
نشانه‌های تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر ایران
در حالی که زمان چندان زیادی تا ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای باقی نمانده و مقامات آمریکایی نیز به کرات نسبت به چشم انداز حصول توافق ابراز امیدواری می کنند، نگرانی مقامات اسرائیلی از این ماجرا روز به روز شدیدتر می شود. اما یکی از نتایج جانبی این جریان، افزایش اختلافات و تنش ها در روابط واشنگتن و تل آویو است.
پیام هاشمی رفسنجانی به ملک‌عبدالله برای اجرا نشدن حکم شیخ نمر
تفکر وحدت و تحکیم فرق اسلامی، مسلمانان را از این شرایط نجات می‌دهد. انتظار می‌رود در این برهه که فتنه‌ها کیان امت اسلامی را نشانه گرفته، عدم اجرای حکم آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، تفرقه‌افکنان را مأیوس ‌کند و باعث تعامل و حل مشکلات جهان اسلام ‌شود.
به بهانه فروش ۳.‌۸ میلیون دلاری هنر ایران در کریستیز دوبی؛
بازشناسی سه پرچمدار هنرهای تجسمی ایران در سطح جهان
آنچه در این حراج همچون بیشتر حراج‌های کریسیتیز و ساتبی پررنگ بود، حضور برخی نام‌ها بود که اساساً پرچمدار هنرهای تجسمی ایرانی در سطح بین‌الملل هستند. فرهاد مشیری، پرویز تناولی و بهمن محصص در این حراج نیز همچون بیشتر حراج‌های بین‌المللی پیشتاز بودند...
دانشجو طراح کپسول زیستی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
پیشرفت‌های فضایی کشور در معرض تهدید است و مسئولان بی توجهند
جدای بی‌توجهی مدیران به مکانیزم جذب سرمایه که از آن یاد کردم، می‌بینیم که اشکالات بسیار دیگری بروز کرده که همه برگرفته از کپی کردن محض طرح ارتقای سازمان و مشورت نگرفتن با طراح طرح است، تا جایی که می‌بینیم کسی قادر به دفاع از تغییرات صورت گرفته نیست، چون ایده پشت آن را درک نکرده یا از آن آگاهی کاملی ندارد.
مرور روزنامه‌های شنبه سوم آبان ماه؛
گزارش بورسیه‌ها: موش زاییدن کوه یا رو شدن عمق فاجعه
برداشت روزنامه‌های شنبه از گزارش روز گذشته وزارت علوم در‌باره پرونده بورسیه‌ها، اختلاف بسیاری با هم دارد. اصلاح‌طلبان سخنان خاتمی در باره انتخابات پیش رو را جدی گرفته‌اند. خاتمی از زاویه دیگری مهم مورد توجه قرار گرفته، روزنامه‌های اصولگرا او را به بهره‌برداری سیاسی از پرونده‌های گذشته اسیدپاشی متهم کرده‌اند. اسیدپاشی هم همچنان موضوع مورد توجه بیشتر روزنامه‌هاست.
 
ابراز امیدواری آمریکا و روسیه به حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای
ابراز امیدواری وزرای خارجه روسیه و آمریکا به ‌پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای پیش روی با ایران، موضع نخست‌وزیر پیشین فرانسه درباره گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، ادعاهای یک نهاد مالی بین‌المللی علیه ایران و نگرانی فزاینده مقامات اسرائیلی از ‌توافق میان ایران و غرب، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
یک Sidebar با امکانات کاربردی را به ویندوز بیفزایید
ویندوز یک تغییر اساسی در نسخه 8 و 8.1 به خود دیده است و مایکروسافت همه تلاش خود را کرده تا امکانات جدیدی‌ به این سیستم‌عامل بیفزاید؛ اما این سیستم‌عامل همچنان جا برای خلاقیت باقی گذاشته است تا برنامه‌نویسان با ذهنیت‌های خلاق، ابزارهای جدید و کاربردی را برای آن طراحی کنند. W8 Sidebar یکی از همین ابزارهای خلاقانه است.
برندسازی در سینمای ایران چه سرنوشتی خواهد یافت؟
ایده برندسازی در سینمای ایران به سمت و سویی می‌رود که بعید است در سال‌های آینده، فیلمی موفق در گیشه باشد که به قسمت دوم یا سوم نرسد و این یکی از بدیهی‌ترین رویکردهای مورد انتظار برای اقتصاد سینمای ایران در کنار اصلاح ساختار پخش بود.
بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ۲۰۱۴Y؛
پایان کار کاروان غدیر با ۱۲۰ مدال+ نام مدال‌آوران
کاروان ورزشی جانبازان و معلولان کشورمان در دومین دوره رقابت‌های پاراآسیایی اینچئون، توانست با یک نمایش خیره‌کننده ۱۲۰ مدال کسب کند و بر سکو چهارم توزیع مدال‌های این رقابت‌ها بایستد.
حذف نشدن یارانه‌بگیران، باعث کدورت بین مجلس و دولت خواهد شد
دغدغه دولت این است که بتواند به بهترین راهکار برای حذف دریافت یارانه‌بگیران پردرآمد دست یابد و هرگاه به این راهکار برسد و از آن اطمینان لازم داشته باشد که افراد یارانه‌بگیر حذف شده، سطح درآمدی بالاتری از مشمولان دریافت یارانه دارند، حتما این کار را صورت خواهد داد.
واحد جنگ تبلیغاتی داعش چگونه فعالیت می‌کند؟
یکی از مسائلی که از‌‌ همان روزهای آغازین پیشروی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مورد توجه تحلیلگران قرار گرفت، نوع استفاده‌ای بود که این گروه از رسانه‌های مدرن و امکانات فن آورانه برای پیشبرد اهداف خود کرده و می‌کند. یک تحلیلگر مسائل منطقه در مطلبی به بررسی جزئیات شیوه کار داعش در زمینه پیشبرد جنگ رسانه‌ای در کنار جنگ میدانی پرداخته است.
پیش از آنکه مترجمی در خیابان یخ بزند، دست به کار شوید
روزی فرا نرسد که آمار مرگ چند نویسنده یا مترجم در زمستانی سرد زیر یکی از پل‌های پایتخت‌ به گوش برسد... ناگفته پیداست در دیگر شهرها و شهرستان‌ها نسبت به پایتخت وضعیت بهتری برای اهالی فرهنگ و هنر حاکم نیست!
شگفتی‌هایی که در نتیجه بررسی وضعیت بورسیه‌های غیرقانونی آشکار شد؛
اعطای بورسیه برای تحصیل در استرالیا در رشته مطالعات اندونزی!
پس از آنکه ماجراهای جنجالی پیش آمده بعد از افشای اعطای بورسیه‌های غیرقانونی متعدد به استیضاح و عزل یک وزیر منجر شد، سرانجام یک فاز دیگر از برخورد با تخلفات رخ داده به انجام رسید تا بار دیگر نکات عجیبی افشا شود؛ نکاتی شبیه به آنچه وزیر سابق در روز استیضاح گفت تا معلوم شود، بوده‌ند افرادی که در سایه بی‌قانونی برای رشته فقه و حدیث در خارج از کشور بورسیه گرفته‌اند! گزارش را بخوانید و شگفت زده شوید.
استراتژی چهاربعدی ایران و علنی شدن «بازی اتهام» توسط شرمن
وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای آمریکا در نشستی که در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل در واشنگتن برگزار شده است، مهم‌ترین ابزارها و روش‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را کنار هم چیده است و از جمله اظهار داشته که «اگر توافق نشود، همه ایران را مسئول آن خواهند دانست». با مرور یک تحلیل منتشره در روزهای اخیر، به طور کامل ریشه و دلیل همه سخنان شرمن قابل فهم می‌شود.
رونمایی از گاف نمایندگان مجلس +سند؛
چرا طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف «ماما»ها را ندید گرفت؟!
با نیم نگاهی به متن طرحی که در مجلس اعلام وصول شده و در دست بررسی قرار گرفته، روشن است که بی‌دقتی بزرگی در نگارش متن آن صورت گرفته، وگرنه شمردن مشاغلی که باید استثنا شوند، کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسیده است، به ویژه آنکه می‌بینیم به پزشکان اشاره شده و حتی قانون گذار خارج از شمول بودن شغل مهمانداری هواپیما را هم فراموش نکرده است.
صدوششمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛
فیلم: به تماشای یک «حضور» غیرمترقبه بنشینید
این فیلم درباره «شانس» مردی باغبان با روحیه کودکانه است. او که فاقد هویت و شناسایی است، هرگز پایش را از خانه‌ای که در آن باغبانی می‌کرده است، بیرون نگذاشته و مهمان خارج برای او تنها از دریچه تلویزیون معنا دارد.
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛
ادعاهای مقام ارشد آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران
عزم ایران و چین برای گسترش همکاری‌ها در حوزه نظامی، اظهارات مذاکره کننده ارشد آمریکا درباره چشم انداز توافق هسته‌ای با ایران و پیشنهادهای غرب، بازتاب نخستین معامله شرکت بوئینگ با ایران پس از سه دهه و تشکیل یک قرارگاه عملیاتی مشترک برای مبارزه با داعش از سوی ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
چگونه تمام یک وب‌سایت را دانلود کنیم؟ (فایرفاکس)
آیا می‌خواهید تمام یک صفحه وب را دانلود کنید تا بعدا آن را در حالت آفلاین ‌ببینید؟ آیا برای مدت زمانی به اینترنت دسترسی ندارید، ولی می‌خواهید از وب‌سایت‌های مورد علاقه خود عقب نمانید؟ اگر مانند ما از فایر‌فاکس استفاده می‌کنید، پس این افزونه برای شما و نیاز‌های شما طراحی شده است.
آموزش رفتار متمدنانه با قراردادهای تسلیحاتی توسط روس‌های بدعهد!
سرگئی ایوانوف در بخش طولانی از مذاکرات ایران و روسیه وزیر دفاع این کشور بود. سپس معاون نخست وزیر شد و هم‌اکنون هم رئیس کارکنان کرملین است. پس از چند سال بدعهدی روسیه در ماجرای تحویل سیستم دفاعی ‌S-۳۰۰ به ایران و در شرایطی که احتمال تحویل نشدن ناوهای خریداری شده از فرانسه مطرح شده، مقام روس به آموزش رفتار متمدنانه با قراردادهای تسلیحاتی روی آورده است.
مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «تابناک»؛
بندر بن سلطان داعش را در منطقه سازمان دهی کرده است
عقاید داعش بسیار نزیک به وهابیت و شاهنشاهی های عربی است که مخالف رای دادن، دموکراسی و پارلمان است. این عقاید در داعش خیلی بارز شد در مقابل جناح دیگر اهل سنت که اخوان المسلمین هستند که برای حق مردم و انتخابات جایگاه قائل هستند.
فیلم: روزگار تلخ قبرستان تاریخی «ابن بابویه» برای ساکنان شهیرش
از جمله چهره‌های سرشناسی که در آرامگاه ابن بابویه مدفون هستند، می‌توان به تختی، علی اکبر دهخدا، دکتر فاطمی، مؤذن‌زاده، میرزاده عشقی و هادی اسلامی اشاره کرد و به همین دلیل و همچنین پیشینه تاریخی این مجموعه که حتی در سنگ قبر عامه دفن شدگان نیز مشهود است.
حقایقی جالب از اینترنت در سال ۲۰۱۴ + اینفوگراف
آیا شما هم از جمله ‌انبوه ‌کاربرانی هستید که مدت زمان زیادی را در فضای آنلاین ‌سر می‌‌کنید؟ پس شما هم مثل ما هستید؛ اما چه میزان از اینترنت و حقایق آن می‌دانیم؟ آیا می‌دانید چه میزان انرژی الکتریکی برای ادامه کار اینترنت با همین وضعیت کنونی لازم است؟ در این اینفوگراف ما چند نمونه از این حقایق را بررسی می‌کنیم.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: