اگه پول داشتید به این مکانها سفر کنید اگه نه عکسهاشوببینید
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


معمولا هنگام تصمیم‌گیری برای مسافرت بعضی از مکان‌های شناخته شده مثل پاریس یا ونیز جزو اولین گزینه‌هایی هستند که به ذهن می‌رسند. در کنار این نام‌های مشهور، محل‌هایی نیز وجود دارند که کمتر شناخته‌ شده‌اند ولی دیدن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است و مقاصد خوبی برای مسافرت محسوب می‌شوند.
در این مطلب به معرفی ۲۳ مقصد فوق‌العاده برای گردشگری در سراسر دنیا می‌پردازیم.

برای کسانی که اهل سفر هستند، مکان‌های زیادی وجود دارد که مسافرت به آن‌ها بی‌تردید خاطره‌انگیز خواهد بود. مکان‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که حتی نام آنها را نشنیده‌ایم اما زیبایی شگفت‌انگیزی دارند.

 

۱. کراکوف (Krakow)، لهستانKrakow

تاریخ غنی، قله‌های باشکوه، تورهای آشنایی با تاریخچه محلی، کلیساهای زیبا و از همه مهم‌تر مردم مهربان و دوست‌داشتنی از مهم‌ترین ویژگی‌های کراکوف به شمار می‌رود. کراکوف یک شهر کوچک تاریخی است و شما می‌توانید با امنیت کامل از همه‌ی مناطق آن با پای پیاده دیدن کنید. بازارچه‌ی مرکزی این شهر با مغازه‌های کوچک و قهوه‌خانه‌های دنج و راحت، مکان مناسبی برای گردشگری و لذت بردن از آرامش شهر است.

 

۲. حلقه‌ی کری (Ring of Kerry)، ایرلندRing of Kerry

حلقه‌ی کری یک مسیر راهپیمایی باستانی با مقاصد مذهبی و عرفانی است که در جنوب غربی ایرلند قرار دارد و با پیمودن آن علاوه بر لذت بردن از مناظر مبهوت‌کننده و بی‌نظیر، از مهمان‌نوازی ایرلندی‌ها که مردمی خوش‌مشرب با برخوردی بسیار دوستانه هستند، بهره‌مند خواهید شد.

 

۳. لیسبون (Lisbon)، پرتغالLisbon

پرتقال به دلیل قیمت کمتر بلیت هواپیما نسبت به سایر کشورهای اروپایی و همین‌طور پایین‌تر بودن هزینه‌های زندگی، مقصد بسیار خوبی برای گردشگری با بودجه‌ی کم است. یکی از بهترین محل‌ها در این کشور، شهر زیبای لیسبون با میدان‌های زیبا و پارک‌های وسیع برای گشت‌وگذار است و علاوه بر این اگر احتیاج به تمدد اعصاب و آرامش دارید، می‌توانید سری به شهرهای ساحلی جذاب کاسکائیس (Cascais) و ایستوریل (Estoril) در نزدیکی لیسبون بزنید.

 

۴. هویی‌آن (Hoi An)، ویتنامHoi An

شهر هویی‌آن با سواحل زیبا، مناظر بی‌نظیر و تاریخچه‌ی جذاب، مقصد بسیار خوبی برای مسافرت تفریحی است. البته جذابیت‌ هویی‌آن در این موارد خلاصه نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال این شهر محل مناسبی برای خرید لباس‌های سفارشی و خاص است و رستوران‌های آن غذاهایی باکیفیت و خوشمزه‌ای ارائه می‌کنند. ساکنان هویی‌آن مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند.

 

۵. پراگ (Prague)، جمهوری چکPrague

اگر به تاریخ، معماری، نوشیدنی‌های خوب و بازارهای فوق‌العاده مخصوص کریسمس علاقه دارید، بازدید از پراگ برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

۶. فیوردز (Fjords)، نروژFjords

بدون تردید فیوردز دارای بعضی از مبهوت‌کننده‌ترین مناظر در تمام دنیا است و مسافرت به آن به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات عمر شما تبدیل خواهد شد.

 

۷. دالماتیا (Dalmatia)، کرواسیDalmatia

نام کرواسی چندان آوازه‌ی خوبی ندارد ولی نباید فراموش کرد که این کشور جواهر بی‌بدیل کشورهای حاشیه‌ی دریای آدریاتیک است. آب دریا در سواحل جنوبی این کشور موسوم به دالماتیا فوق‌العاده زلال و شفاف است و شهرهای ساحلی آن ترکیبی زیبا از معماری مدرن و قرون‌وسطایی هستند. این دو ویژگی دالماتیا و به‌طور خاص دو شهر دوبرونیک (Dubrovnik) و اسپلیت (Split) را به مکان محبوب علاقه‌مندان به گردشگری در ساحل و عاشقان معماری تبدیل کرده است.

 

۸. آفریقای جنوبیآفریقای جنوبی

مقصد شما کیپ‌تاون (Cape Town) باشد یا ژوهانسبورگ (Johannesburg)، بدون شک در حین سفر عاشق زیبایی‌های این کشور و مردم آن خواهید شد. فعالیت‌های جذاب در آفریقای جنوبی تنوع زیادی دارد ازجمله سافاری (بازدید از حیات‌وحش) در پارک ملی مشهور کروگر(Kruger)، گردشگری  در مزارع وسیع انگور غرب استان کیپ (Cape)، رفتن به اسکله‌ی کیپ‌تاون و صرف غذاهای دریایی تازه به همراه لذت بردن از منظره‌ی قله‌ی مسطح و عجیب کوه تیبل (Table) یا بازدید از ساحل جزیره‌ی روبن (Robben) که چندین سال تبعیدگاه نلسون ماندلا بود.

 

۹. لوکزامبورگ (Luxembourg)Luxembourg

کشور زیبای لوکزامبورگ که با فرانسه، بلژیک و آلمان مرز مشترک دارد، یکی از مکان‌هایی است که حتما باید به آن سفر کرد. پایتخت این کشور، شهر لوکزامبورگ که زمانی یک دژ مستحکم بر فراز تپه‌ای با شیب تند بود، در حال حاضر با وجود خراب شدن بیشتر دیوارهای آن هنوز منظره‌ای باشکوه و نفس‌گیر دارد. در مرکز شهر تعداد زیادی فروشگاه‌های لوکس و مغازه‌های کوچک خانوادگی به چشم می‌خورد و خیابان‌های عجیب و جالب شهر بازدیدکنندگان را به ورود و کنکاش ترغیب می‌کنند. علاوه بر این سیستم حمل‌ونقل عمومی لوکزامبورگ نیز یکی از بهترین‌ها در اروپا محسوب می‌شود.

 

۱۰. نیوفاوندلند (Newfoundland)، کاناداNewfoundland

جزیره‌ی زیبای نیوفاوندلند واقع در شمال شرقی کانادا، دلایل زیادی برای جذب گردشگران دارد. مرکز این جزیره شهر سنت جان (St. John)، یکی از قدیمی‌ترین شهرها در آمریکای شمالی است و خیابان اصلی آن بیشتر از هر خیابان دیگری در قاره‌ی آمریکا مکان‌های مناسب برای رفع خستگی و عطش دارد. از دیگر جذابیــــت‌های این جــــــــــزیره پـــــارک ملی گراس مورن (Gros Mourne) است که اگر در موقع مناسب از آن بازدید کنید، حتی ممکن است موفق به تماشای نهنگ شوید.

 

۱۱. مدِلین (Medellín)، کلمبیا

مدلین که زمانی صحنه‌ی درگیری و ناآرامی بدون وقفه بود، در چند سال در امنیت و آرامش به سر می‌برد. مدلین مملو از فرهنگ‌های متنوع و جذاب، جلوه‌هایی زیبا از هنر خیابانی و زندگی شبانه‌ی خیال‌انگیز است. اگر به جنبه‌های زندگی بومی علاقه‌مند هستید، حتما از سوارشدن تله‌کابین که از بالای محله‌های قدیمی این شهر می‌گذرد، لذت خواهید برد. در تمام شهر غذاهای خوشمزه خیابانی در دسترس هستند و دوستداران هیجان و خطر نیز می‌توانند از امکانات کامل مدلین برای چتربازی تفریحی استفاده کنند.

 

۱۲. بازل (Basel)، سویسBasel

شهر بازل در حاشیه‌ی رود راین و حدفاصل آلمان و فرانسه، با موزه‌های فوق‌العاده، یک باغ‌وحش تماشایی و رستوران‌های بی‌نظیر، مقصد مناسبی برای مسافرت است. اگر در بهار به بازل بروید، شرکت در فستیوال بزرگ فاسناخت (Fasnacht) مطمئنا باعث شگفتی شما خواهد شد.

 

۱۳. هامپی (Hampi)، ناحیه‌ی کارناکاتا (Karnataka)، هندوستانHampi

روستای تاریخی هامپی، منظره‌ای منحصربه‌فرد دارد که شامل تخته‌سنگ‌های به‌جامانده از ساختمان‌های مقدس پراکنده در شالیزارهای وسیع و یک رودخانه‌ی خروشان که از وسط این مجموعه می‌گذرد. شما می‌توانید بدون دل‌زده شدن چندین روز را فقط با پرسه زدن در اطراف این دهکده، بازدید از معابد ساخته‌شده بر فراز تپه‌های مجاور و خوردن بهترین غذاهای دنیا بگذرانید. در کنار همه‌ی این جاذبه‌ها، در معبد اصلی روستا یک فیل نگه‌داری می‌شود که در مقابل چند روپیه، دعای خیرش را بدرقه‌ی راه شما خواهد کرد!

 

۱۴. متز (Metz)، فرانسه
 Metz

متز یک شهر زیبا و رازآلود در فرانسه است که جاده‌های سنگ‌فرش زیبا، کلیسای جامع باشکوه، چندین پارک و امکانات کامل آن برای ورزش‌های آبی بسیار جذاب هستند. در کنار همه‌ی این‌ها، غذاهای فوق‌العاده این شهر به‌تنهایی انگیزه‌ی کافی برای بازدید از آن است.

 

 ۱۵. جزایر گیلی (Gili ) و راجا آمپات (Raja Ampat) اندونزیGili

اندونزی جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. به‌عنوان‌مثال جزایر گیلی (Gili ) و راجا آمپات  (Raja Ampat)مناظری زیبا و خیره‌کننده در خشکی و همین‌طور زیردریا دارند و غواصی در آن‌ها فرصتی مناسب برای تماشای جانوران و گیاهان کمیاب دریایی در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهد. کوه رینجانجی (Rinjani) نیز چشم‌انداز بی‌نظیری دارد و تماشای طلوع و غروب خورشید در بالای آن تجربه‌ای به‌یادماندنی و فرازمینی است.

 

۱۶. اسکاندیناوی (Scandinavia)اسکاندیناوی

اسکاندیناوی منطقه‌ای دورافتاده و سردسیر است ولی بعضی از کشورهای آن مثل دانمارک، نروژ و سوئد بدون تردید مناسب‌ترین مقاصد گردشگری کمتر شناخته‌شده در دنیا هستند. این کشورها بسیار امن و تمیز و شهروندانشان بینهایت مهمان‌نواز هستند. گشت‌وگذار با پای پیاده در پایتخت این کشورها یعنی کپنهاگ، اسلو و استکهلم، به دلیل جذابیت، زیبایی، جنبه‌های سرگرم‌کننده و تاریخ غنی بسیار وسوسه کننده است.

 

۱۷. ایسلند (Iceland)ایسلند

همه‌ی جنبه‌های جزیره‌ی ایسلند از جمله شهر زیبای ریکیاویک، زیبا و منحصربه‌فرد و مناسب برای گردشگری هستند. در هر نقطه از ایسلند می‌توان یکی از جاذبه‌های زیبا و مبهوت‌کننده‌ی طبیعت را مشاهده کرد مثل آتشفشان، آبشار یا چشم‌انداز نفس‌گیر کوهستان.

 

۱۸. ازورس (Azores)، پرتغالازورس

ازورس یک مجموعه متشکل از ۹ جزیره در میانه‌ی اقیانوس اطلس است که در آن می‌توان تلفیقی بی‌نظیر از سبک زندگی بومی‌ها، آب‌وهوای منحصربه‌فرد با جذابیت، انواع زبان‌ها و معماری اروپایی را مشاهده کرد. پوشش گیاهی، مناظر و طبیعت ازورس را فقط می‌توان با واژه‌ی نفس‌گیر توصیف کرد.

 

۱۹. سورینام (Suriname)سورینام

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در تمام دنیا جنگل‌های استوای بکر و دست‌نخورده‌ی سورینام است. این کشور ترکیبی منحصربه‌فرد از فرهنگ‌های متنوع است. بازدید از این کشور کوچک در آمریکای جنوبی با غذاهای عالی بدون شک باعث رضایت خاطر می‌شود.

 

۲۰. هایدلبرگ (Heidelberg)، آلمانهایدلبرگ

شهر هایدلبرگ تجسم مفهوم زیبایی مطلق است. قلعه زیبای آن محلی مناسب برای کنکاش و گردشگری به شمار می‌رود. کانال بزرگی در تمام طول شهر دیده می‌شود که با تپه‌های چشم‌نوازی احاطه شده است. بعد از بازدید هایدلبرگ بی‌گمان عاشق آن خواهید شد.

 

۲۱. کورتینا دامپزو (Cortina d’Ampezzo)، ایتالیاکورتینا دامپزو

این روستای کوچک ولی مبهوت‌کننده در ناحیه‌ی ونتو واقع در دامنه‌ی جنوبی آلپ ایتالیا قرار دارد. مناظر این دهکده در تمام فصول سال چشم‌نواز و در پاییز خیره‌کننده هستند. کورتینا دامپزو در زمستان محل مناسبی برای دوستداران ورزش اسکی است و البته کیفیت غذای ایتالیایی نیازی به تعریف ندارد.

 

۲۲. سئول (Seoul)، کره‌ی جنوبیسئول

سئول شهری پرانرژی است که هیاهو و شور زندگی در همه جای آن به چشم می‌خورد. خیابان‌های میونگ‌دانگ (Myeongdong) و گاروسوگیل (Garosugil ) بهشت عاشقان خرید هستند و منطقه‌ی هونگدئی (Hongdae ) هنردوستان را به سمت خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید از تکنولوژی و زندگی مدرن فاصله بگیرید، سری به معابد، قلعه‌های کهن و سایر اماکن تاریخی بزنید.

 

۲۳. مونترال (Montreal)، کانادامونترال

باوجوداینکه مونترال یک شهر در آمریکای شمالی است ولی حال و هوایی اروپایی دارد و خیابان‌های سنگ‌فرش، قهوه‌خانه، معرکه‌گیرهای خیابانی و ساختمان‌های قدیمی و زیبا  آن را   به مکان مناسبی برای  گردشگری تبدیل کرده است. این شهر افراد خلاق زیادی زندگی می‌کنند که به‌عنوان مدرک می‌توان به سازه‌های هنری مستقل و نقاشی‌های دیواری بی‌شمار در آن اشاره کرد. زبان رسمی در این شهر فرانسوی است و به همین دلیل مکان مناسبی برای تمرین این زبان به شمار می‌آید.

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: