از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
 
به گزارش «تابناک»، موضوع تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه و نقش ایران در این تلاش‌ها، یکی از مهمترین موضوعاتی است که به دنبال سفر کوفی عنان به ایران، امروز در صدر اخبار مربوط به ایران قرار گرفته است. روزنامه «نشنال پست» کانادا از تأکید دوباره کوفی عنان بر لزوم مشارکت ایران در حل بحران سوریه خبر داده است. این روزنامه همچنین به مخالفت‌های کشورهای غربی، به ویژه آمریکا با حضور ایران در این فرآیند اشاره کرده است. روزنامه‌های «آیریش ایندیپندنت» و «نیشن» نیز مطالب مشابهی را در این زمینه منتشر کرده‌اند.
 
 
از سوی دیگر، در خبر دیگری در همین باره، روزنامه «پاکستان آبزرور» پیشنهاد جدید روسیه به منظور حل بحران سوریه را مورد اشاره قرار داده است. روسیه روز گذشته اعلام کرده، آماده است، میزبان نشست جدیدی با حضور قدرت‌های جهانی به منظور حل بحران سوریه باشد. این کشور همچنین بار دیگر پیشنهاد کرده، گستره کشورهای شرکت کننده در این نشست بازتر شود تا کشورهایی از جمله ایران نیز به آن دعوت شوند.
 
اما یکی دیگر از اخبار مهم مرتبط با ایران در ۲۴ ساعت گذشته، انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره توانایی‌های موشکی ایران است. از جمله روزنامه‌‌هایی که صبح امروز بخش‌هایی از این گزارش را منتشر کرده‌اند، می‌توان به «یدیعوت آحارانوت» اشاره کرد.

 

بنا بر گزارش پنتاگون، نیروهای مسلح ایران توانسته است، دقت هدف‌گیری و دیگر قابلیت‌های موشک‌های بالستیک دوربرد و میان برد خود را بالا ببرد؛ از جمله دیگر قابلیت‌های به دست آمده توسط ایران، تولید موشک‌هایی با توان هدف قرار دادن کشتی‌‌هاست.

 
 
روزنامه «تلگراف»، خبر درخواست ایالات متحده از کشور تووالو برای متوقف کردن نصب پرچمش روی کشتی‌های نفتکش ایران را منتشر کرده است. به ادعای مجلس نمایندگان آمریکا، ۲۲ کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، در تووالو ثبت شده و پرچم این کشور کوچک، واقع در جنوب اقیانوس آرام را بر فراز خود برافراشته‌اند. به این ترتیب، دولت ایالات متحده ضمن درخواستی رسمی از این کشور، هشدار داده که چنین کاری ناقض تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکاست و می‌تواند مجازات‌هایی داشته باشد.
 
روزنامه «دیلی استار» لبنان، اظهارات علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته ای ایران را بازتاب داده است. بروجردی روز گذشته با اشاره به این مذاکرات، گفته بود در صورتی که غرب می‌خواهد مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران پیش برود، باید تحریم‌های وضع شده علیه ایران را لغو کند؛ این روزنامه در این مطلب به بخشی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران نیز پرداخته است.
 
در پایان، روزنامه «تودی زمان» ترکیه به بررسی وضعیت سفر ایرانیان به ترکیه و ورود گردشگران ایرانی به این کشور پرداخته است. به نوشته این روزنامه، شمار گردشگران ایرانی بازدید کننده از ترکیه، در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۴۱ درصد کاهش داشته است.
به نوشته این روزنامه، برخی بر این باورند، محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت ایران برای سفر به ترکیه، عامل این امر بوده؛ اما تودی زمان ادعا می‌کند علت اصلی این امر، کاهش قدرت خرید ایرانیان در این مدت است.
 


 




:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: