وضعیت بارندگی گناباد وخراسان رضوی در94
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

بررسی آمار ارائه شده توسط سایت اداره هواشناسی کل خراسان رضوی میزان بارندگی سال زارعی جاری نسبت به سال زارعی گذشته و دوره آماری کاهش قابل توجهی داشته است و همچنین میزان دما در شهر گناباد نسبت به سال گذشته و دوره آماری هم نیز افزایش یافته است.
 
 بررسی های کلی نشان می دهد که میزان بارندگی در سال زارعی جاری در شرق و بخش های مرکزی استان افزایش یافته به طوریکه میزان بارندگی در دیگر نقاط استان کاهش یافته است.
 
 

 همین راستا رئیس اداره هواشناسی گناباد در خصوص کاهش بارندگی ها به خبرنگار گفت: پیش از این پیش بینی شده بود بارندگی در جنوب استان 10 درصد کمتر از میانگین دوره آماری به وقوع بپیوندد ولی هم اکنون میزان بارندگی سال زارعی جاری (از ابتدای مهر ماه 94 تا امروز 17 دی ماه 94) نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است.

 
داریوش شیبانی افزود: بعید است میزان بارندگی ها تا اسفند ماه سال جاری به میانگین حد نرمال برسد، و تاکنون کاهش بارندگی ها نه تنها در شهر گناباد بلکه در تمام شهر های همجوار مانند : بجستان، بردسکن، فردوس ، بشرویه هم نیز رخ داده است.
 
وی علت افزایش بارندگی در برخی از شهرهای استان را وقوع چند بارندگی رگباری عنوان کرد.
 
وی تشریح کرد: بررسی های کلی نشان میدهد میزان بارندگی سال جاری در نیمه شرقی کشور نسبت به گذشته کاهش یافته است و فقط در برخی از استان ها کشور میزان بارندگی افزایش داشته است.
 
رئیس هواشناسی گناباد گفت: سیستم های بارشی که از غرب کشور وارد می شوند به علت کم فشار بودن تخلیه می شوند و همین اتفاق باعث کاهش بارندگی شرق کشور می شود.
 
شیبانی در مورد علت وقوع کاهش بارندگی ها گفت: یکی از دلایلی کاهش میزان بارندگی گرم شدن زمین و انتقال بارندگی ها به عرض های شمالی کشور می باشد، نمونه قابل مشاهده؛ به عنوان مثال به علت گرم شدن زمین نوع کشت محصولات کشاورزی در کشور سردسیر ترکمنستان تغییر یافته است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 752
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: