16 سال زندان؛ جریمه برنامه ریزی برای ترور اوباما
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

به گزارش رویترز، یک مرد ازبک که بطور غیر قانونی در آمریکا زندگی می کرد به اتهام فعالیت تروریستی، خرید و فروش و نگهداری اسلحه و همچنین تلاش برای ترور "باراک اوباما" از سوی دادگاه فدرال ایالات متحده به 16 سال زندان محکوم شد.

این فرد که "اولگ بیک کودیرف" نام دارد در سال 2009 وارد آمریکا شد و در یک دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل شد؛ اما هیچگاه درس خود را به پایان نرساند . وی متهم است که تلاش داشته اوباما در جریان رقابت های انتخاباتی سال جاری به قتل برساند.

وی با گذرنامه دانشجویی وارد آمریکا شده، اما در سال 2010 اعتبار این گذرنامه به پایان رسیده بود و از آن زمان، کودیرف بطور غیرقانونی در آمریکا زندگی می کرد.

این اتهام از سوی مقامات فدرال در آلاباما به این مرد ازبک که 22 سال سن دارد وارد شده است. مقامات فدرال آمریکا اعلام کرده اند که ی از طریق جستجو در سایت های مختلف اینترنتی و آشنایی با تفکرات گروه های تندرو اقدام به این کار کرده و به احتمال زیاد با گروه های تندروی حاضر در ازبکستان نیز در ارتباط بوده است.

به گفته مقامات فدرال آمریکا، کودیرف عضو گروه "جنبش اسلامی ازبکستان" که از سوی آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود بوده است.

در همین رابطه "مایکل ویزونتال" معاون دادستان کل آمریکا در جلسه رسیدگی به اتهامات کودیرف گفت : این مورد نمونه ای است از اینکه جوانان ما چگونه می توانند از طریق اطلاعات نادرستی که در اینترنت وجود دارد دارای تفکرات تند شوند.

به نوشته رویترز، در ابتدا حکمی که برای کودیرف در نظر گرفته شده بود حبس ابد بود اما وی با قبول همکاری با مقامات فدرال و اظهار پشیمانی از اقدامات خود توانست محکومیتش را کاهش بدهد.

 


 




:: بازدید از این مطلب : 996
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: