خبر خبر خبر
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
 
نگاه مردم آمریکا، اروپا و همسایگان به بمب اتمی ایرانی و حمله به ایران
بین پنج گزینه دادن مشوق‌های اقتصادی به ایران، اعمال تحریم‌های اقتصادی، حمایت از مخالفان نظام، اقدام نظامی و پذیرش ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، شهروندان آمریکا، اروپا و همچنین همسایگان ایران، نظریات خود را اعلام کرده‌اند؛ جالب اینکه یکی از کشورهای مسلمان، خطر ایران هسته‌ای را بیش از همه دانسته است و آن کشور هم عربستان نیست.
 
پرونده‌دارانی که نامشان از تیتر روزنامه‌ها حذف شد!
روز گذشته، محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، کنفرانس خبری داشت و در این میان، نام چندین نفر از شخصیت‌ها و مقامات را هم آورد؛ اما روزنامه‌های امروز صبح تهران، هر کدام بسته به اینکه به چه کسی وابستگی دارند، نام شخصیتی را که به آن وابسته‌اند و سخنگو به پرونده آنان اشاره کرد، تیتر نکردند. ایران نام یکی را حذف کرد، تهران امروز نام دیگری را و شرق چون اسمی نداشت، به موضوع دیگری پرداخت.
 
حمله ناو آمریکایی به یک قایق در خلیج فارس
اظهارات هیلاری کلینتون در بازدید از سرزمین های اشغالی، شلیک نیروی دریایی آمریکا به یک قایق ماهیگیری در خلیج فارس، درخواست سازمان ملل از گروهک منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، اتهام به شرکت چینی به جرم مبادله با ایران و درخواست احمدی نژاد برای ارتقای تجارت پایاپای میان ایران و پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
واکنش غرب به طرح کشتی‌های هسته ای ایران
ایران درصدد است اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد غنی کند
همه این واکنش‌ها از خبر یک سایت ایرانی آغاز شد؛ خبری که در واقع از وجود طرحی در مجلس سرچشمه می‌گرفت و آن اینکه ایران می‌تواند سوخت کشتی‌های تجاری و نفتکش خود را به سوخت هسته‌ای تبدیل کند. به همین منظور، اورانیوم ۵۰ تا ۶۰ درصدی غنی شده نیاز است.
 
 
کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری لیاقت می‌خواهد!
«کاندیداتوری برای ریاست جمهوری لیاقت می‌خواهد»؛ این جمله، یکی از نادر‌ترین جملاتی است که ممکن است، یک سیاستمدار ایرانی ـ که از وی درباره حضور یافتن یا نیافتنش در انتخابات ریاست جمهوری می‌پرسند ـ بر زبان آورد؛ اما مگر کاندیدای ریاست جمهور شدن لیاقت هم می‌خواهد؟!
 
 
سرانجام یک کشور، نقض حقوق بشر در عربستان را محکوم کرد!
پرده آهنینی که دور عربستان سعودی کشیده شده بود و هیچ کشوری رسما از نقض حقوق بشر در آن سخن نمی‌گفت، سرانجام پس از سال‌ها شکسته شد و یک کشور، کشتار در آن را محکوم کرد.
 
همه افشاگری‌های بی‌نتیجه: شما نام این سلطان را می‌دانید؟
شما نام این سلطان را می‌دانید؟
به تازگی فضای اقتصادی کشور، بحث گرانی‌ها و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، منجر به واکنش‌های فراوانی از سوی برخی نمایندگان مجلس شده است؛ واکنش‌هایی که در سکوت دولت برای ارائه توضیحی شفاف، کار را به افشاگری رسانده است.
 
اگر كسي در درون نظام اشتباه كرد، اشتباه او را اعلام كنيم
امام در برخی موارد، باعث شادی دشمن ‌شدند؛ مانند صدور فرمان هشت ماده‌ای که باعث شد در رسانه‌ها وجود شکنجه و شنود و مانند آن در ایران مطرح شود و دشمن شادی کند. آیا می‌توان گفت آن کار امام غلط بود؟ ما نمی‌توانیم کارهای خود را با رسانه‌های بیگانه تنظیم کنیم. ما کار خود را انجام می‌دهیم. البته نباید باعث سوءاستفاده آنها شویم، ولی شما هر انتقادی از دولت یا هر نهاد دیگری از جمهوری اسلامی بکنید، بلافاصله در اخبار آنها منتشر می‌شود.
 
گروه ۱+۵ هنوز به جمع‌بندی نرسیده است
ابعاد گوناگون سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی ، بررسی وضعیت مذاکرات ایران و ۱+۵، بازتاب اعلام آمادگی ایران برای میزبابی از مخالفان دولت سوریه، افتتاح خط لوله امارات برای دور زدن تنگه هرمز و ادامه انتقال نفت ایران از راه مصر، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
چند می‌گیرید در صف مرغ دولتی نایستید؟
افزایش بهای مرغ همانا و پس از آن، صف‌های طولانی مردان و زنانی که با تصاحب مرغی خون‌آلود، گویی ماراتن را فتح کرده‌اند، همانا! فرض کنید، دولت نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد کنترل بازار مرغ را در دست بگیرد؛ مردم به چه اندازه به همدیگر در این صف‌های عزت‌شکن، رحم می‌کنند؟ آیا دارا‌ها به نفع ندار‌ها از صف‌ها کنار می‌روند؟! این خبر را دیدگاه‌‌های شما کامل می‌کند.
 
ایران آماده میزبانی از مخالفان بشار اسد است
«علی اکبر صالحی» در مصاحبه با تلویزیون عربی العالم، با اعلام آمادگی تهران برای دعوت و گفت‌و‌گو با معارضین سوری گفت: آمادگی داریم معارضین را به ایران دعوت کنیم.
 
مدعی مبارزه با فساد، ۲۱ آپارتمان دارد؟!
حاشیه‌های دیروز نشست خبری کدخدایی، از موضوعاتی است که امروز نشریات کشور به آن پرداخته‌اند. در همین میان، سخنان جالب محمد رضا رحیمی در انتقاد از یک مدعی مبارزه با فساد نیز مورد توجه بسیاری از روزنامه‌های امروز واقع شده است؛ مدعی مبارزه با فسادی که آن گونه که رحیمی می‌گوید، ۲۱ واحد آپارتمان دارد!
 
 

اتهام جدید نتانیاهو به ایران اتهام جدید نتانیاهو به ایراندر پی بازداشت یک فرد لبنانی مظنون به انجام حملات تروریستی در قبرس و در حالی که هنوز هیچ گونه نشانه‌ای علیه وی به دست نیامده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این فرد را با ایران مرتبط دانسته است!

 
گندم پاکستانی وارد ایران نمی‌شود
بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره تنگه هرمز، نقش خط لوله انتقال نفت امارات، بررسی نقش ایران در حل بحران سوریه، تمایل ایران به واردات منسوجات و تمایل نداشتن به واردات گندم از پاکستان و کاهش تولید خودرو در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز رسانه‌های جهان درباره ایران است.
 
مروری بر دغدغه‌های رهبر انقلاب درباره مشکلات اقتصادی مردم شما مى‌خواهيد دل چه كسى را خوش كنيد؟
شما مى‌خواهيد دل چه كسى را خوش كنيد؟
کدام نقض کرامت انسانى بالا‌تر از اینکه انسانى، رئیس عائله‌اى، پدر خانواده‌اى، در جامعه‌اى که در آن همه‌ چیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگى فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالا‌تر است؟! کدام نقض شخصیّت و شرف و کرامت انسانى از این بالا‌تر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسئول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام!
 
ایران سیاست خارجی این کشور کوچک را فعال کرده است!
در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و به ویِِژه کشورهای عربی محافظه‌کار و حافظ وضع موجود که سیاست خارجی خود را در راستای تقویت محور دولت‌های سنی مذهب و مقابله با گسترش تشیع قرار داده است، کشور کوچکی هست که ایران سیاست خارجی‌اش را فعال کرده است.
 
اهمیت خون فرزندانمان، کمتر از اختلاس‎های میلیاردی نیست
طول کشیدن این مرحله نهایی، مورد اعتراض ما خانواده‎‎های داغدیده بوده و تذکرات و اعتراضات جدی‎مان را بار‎‌ها به مسئولان ارشد قضایی از جمله دادستان تهران، معاون اول قوه قضائیه و همچنین رئیس محترم قوه قضائیه و دیگر اعضای شورای عالی قوه قضائیه گفته‌ایم. ما همانند افکار عمومی اصرار داریم که زود‌تر به انجام برسد.
 
 
آیا با از میان بردن صورت مسأله‌های اصلی و انکار واقعیات مسلم علمی، جلوه زشت فقر از جامعه زدوده خواهد شد، یا اینکه انکار تعمدی و یا سهوی این مقوله، منجر به آسیب‌های متعدد اجتماعی و عقیدتی دیگر می‌شود که سرانجام خودشان علل آفت‌های دیگری خواهند شد؟
 
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های امروز فقر در ایران واقعیت ندارد!
فقر در ایران واقعیت ندارد!
۱۶ میلیارد تومان در جیب ۱۰ نفر؛ این تیتر یکی ار روزنامه‌های شنبه کشور است و اینکه فقر در جامعه ما واقعیت ندارد، تیتر روزنامه دیگری است که از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیرون آورده شده است.
 
ابزار نهایی آمریکا برای بازدارندگی در مقابل ایران
بررسی تأثیرات تحریم‌های غرب بر بخش هواپیمایی ایران، متهم شدن دو فرد در آمریکا به جرم همکاری هسته‌ای با ایران، بازدارندگی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در مقابل توان هسته‌ای ایران، ابعاد جنگ سایبری آمریکا علیه ایران و ادامه بازتاب‌های رزمایش پیامبر اعظم ـ ۷، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
 
نتیجه نظرسنجی «هافینگتون پست» با یک مقاله عوض شد
اما مقاله «پل فلین» درباره ایران هراسی و تهدید ایران، دستمایه‌ای می‌شود تا هافینگتون پست، کار جالبی کند. این سایت در یک نظرسنجی، از کاربران خود می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهند که «آیا ایران تهدیدی هسته‌ای برای غرب است؟». پس از ثبت نظر کاربران، مقاله فلین در کنار مقاله‌ای از «توبی گرین» که پاسخ مثبت به این پرسش می‌دهد، نمایش داده می‌شود و نتیجه‌ای که حیرت‌آور است.
 
 
ما در سال ۲۰۰۸ اجازه ندادیم ایران بمب هسته‌ای بسازد!
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد که تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای را تاکنون ناکام گذاشته است، ولی ایران موفق خواهد شد تا دو سال دیگر به این هدف برسد.
 
به جای برادرم در مسجد امام حسین (ع) نماز جمعه را می‌خوانم
پس از مجروح شدن و دستگیری آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی عربستانی، توسط دستگاه امنیتی آل سعود، «تابناک» در مصاحبه با برادر وی، آخرین وضعیت وی و تحولات عربستان را جویا شده است.
 
 
چرا ما نمی‌توانیم بیکاری و گرانی را حل کنیم؟
ایران اسلامی دو برابر مرز کنونی ایالت و فدرال داشت و در این جنگ نیز دشمنان ایران تلاش کردند که تاریخ گذشته را در این کشور تکرار کنند. اگر شهدا نبودند، ده بحرین دیگر از ایران جدا می‌شد و برای نمونه در دویست سال گذشته، با هر جنگی که در کشور رخ می‌داد، بخشی از این مملکت از خاک ایران جدا می‌شد.
 
انگلیس در ایران «حافظ منافع» تعیین کرد
ادامه خرید نفت ایران از سوی چین و ژاپن با وجود تحریم‌ها، وضع تحریم‌های جدید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در روز گذشته، تهدیدات و ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و تعیین حافظ منافع دولت انگلیس در ایران، از جمله مهم‌ترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
رؤسای سرویس‌های جاسوسی انگلیس در پارلمان از خود دفاع کردند: رئیس MI6: جاسوسان انگلیس بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بودند!
رئیس MI6: جاسوسان انگلیس بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بودند!
روز پنجشنبه در میزگردی که ۹ تن از اعضای پارلمان انگلیس شرکت داشتند، علت شکست سرویس جاسوسی انگلیس در پیش‌بینی تحولات کشورهای عربی بررسی شده است.
 
بر پایه آخرین گزارش صندوق صلح: دولت‌های اروپایی هم «دولت ورشکسته» شدند
دولت‌های اروپایی هم «دولت ورشکسته» شدند
در این گزارش، دوازده شاخص سیاسی مرتبط با شاخص های میزان فشار بر دولت، در کنار صد زیرمجموعه و شاخص ریز و درشت برای رتبه‌بندی کشور‌ها منظور شده است که برخی از این شاخص‌ها عبارتند از: توسعه ناهمگون، مشروعیت دولت، نارضایتی عمومی و حقوق بشر.
 
 
بشار اسد: طرح دولت انتقالی را می‌‌پذیرم
هرچند در پی برگزاری نشست گروه اقدام سوریه در ژنو و توافق این گروه برای تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه، گمانه‌زنی‌های متنوعی درباره میزان احتمال تشکیل چنین دولتی بوده، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده به منظور پایان دادن به بحران، این طرح را می‌پذیرد.
 
پاسخ مردم به: «چرا مدیران ایرانی با افراد متملق همکاری می‌کنند؟»
در میان حدود هزار نظری که مخاطبان فرستادند، بیش از پانصد نظر در زیر مطلب انتشار یافت و همین میزان نظر نیز به دلیل محدودیت‌های «تابناک»، منتشر نشد. مردم علت تملق را در چهار دسته کلی شرح داده‌اند. آیا مسئولان هم خوانده و شنیده‌اند؟

 




:: بازدید از این مطلب : 1382
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: