سیاستهای ارزی دولت طی روزهای آتی روند بازار ارز را تعیین خواهد کرد
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

کشتی آرای:  سیاستهای ارزی دولت طی روزهای آتی روند بازار ارز را تعیین خواهد کرد  

 

 رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصمیمان ارزی دولت و اعلام سیاستهای ارزی، طی روزهای آینده را در روند کلی این بازار مهم برشمرد.

 
سیاستهای ارزی دولت طی روزهای آتی روند بازار ارز را تعیین خواهد کرد + فیلم
  • رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با سایت طلا در رابطه با نوسانات اخیر طلا و ارز گفت: طی سه ماه گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی به طور متوسط یک تا 1.5 درصد در نوسان بوده است و هر اونس طلا در این مدت بین 1564 تا 1620 دلار در نوسان بوده است.
    وی افزود : در حوزه بازارهای مالی و اقتصادی جهان طی مدت مذکور اتفاق خاصی رخ نداد و رکود اقتصادی حاکم بر بازارهای مالی اروپا و جهان نشانه های بهبودی را شاهد نبوده است و از طرفی نشان از پس رفت هم در اقتصاد دنیا دیده نشده است.
    کشتی آرای با اشاره به نوسانات قیمت در بازار داخل اظهار داشت : قیمت طلا و سکه در داخل کشور نوسانی تا حدود 5 درصد را به خود دیده است و در مقایسه با نوسانات جهانی ، یک تفاوت 3.5 درصدی را مشاهده می کنیم.رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ، علت رشد نوسانات قیمتی طی سه ماه گذشته را نوسان بهای ارز عنوان کرد و گفت : افت و خیز 1895 تا 1960 تومانی
    دلار در این مدت، نوسان سکه را بین 696 تا 750 هزار تومان قرار دارد و باعث نوسان طلای داخل نیز شد.

    وی ضمن اعلام تاثیر ماه مبارک رمضان در کاهش تقاضا در بازار طلا و ارز تاکید کرد: طی هفته گذشته با تثبیت نسبی نرخ ارز و اعلام بحث هایی در باره نرخ ارز تک نرخی، دو نرخی و یا سه نرخی در بازار و نشانه هایی از بهبود و تثبیت نرخ ارز، بهای دلار روندی نزولی طی کرد و به زیر 1900 تومان هم کاهش یافت، که این امر باعث افت بهای طلا و سکه نیز شد.
    کشتی آرای خاطرنشان کرد: روز گذشته اعلام برخی از سیاست های ارزی از جمله اختصاص دو قسمت اولیه فهرست کالاهای اساسی برای ارز دولتی و حذف ارز دولتی برای سفرهای خارجی موجب افزایش دوباره دلار شد.
    وی اعلام کرد: ورود سکه های پیش فروش شده نیز با رشد دلار، تاثیری بر افت بهای سکه و طلا نگذاشت و قیمتها صعودی شد و انتطار می رود در هفته آینده با اعلام سیاست های ارزی دولت که بر چه مبنا و اصولی خواهد بود، روند قیمتی در بازار تعیین شود و بازار به سوی تعادل پیش رود./ج

 




:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: