تیتر اخبار امروز
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
گزارش «واشنگتن پست» از توان نظامی ایران در خلیج فارس
گزارش ها درباره افزایش توان نظامی ایران در خلیج فارس، برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و غرب در آینده ای نزدیک، مواضع جدید میت رامنی درباره ایران، بررسی تهدیدات آمریکا درباره حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران و برنامه هند برای افزایش صدور منسوجات به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
 
رهبر انقلاب به او  گفت به تو غبطه میخورم
براي آخرين بار وقتي مي خواست عازم شود ، رهبر انقلاب از او پرسیدند چند وقت مي خواهي بماني و او گفت: براي خدمت مي روم و قصد برگشتن ندارم. رهبری فرمودند: به اين فهم و شعور تو غبطه مي خورم! در شهادتش هم گفتند شهادت طلبه بسیجی مایه افتخار و سربلندی است.
 
 
سربازان آمریکایی: تحریم، راه حل مسئله هسته ای نیست
سربازان آمریکایی با انتشار بیانیه ای ، راه حل هایی را برای مساله هسته ای ایران پیشنهاد کرده اند . آنان در این زمینه به ویژه حمایت و استقبال خود از طرح کنفرانس هلسینکی در ماههای آینده را مطرح کرده اند.
 
خلیج فارس خط قرمز ماست !
توطئه ای بین المللی علیه کشورهای حوزه خلیج فارس در حال شکل گیری است . اخوان المسلمین و دولت هایش در دمشق و شمال آفریقا باید بدانند که خلیج فارس خط قرمز است؛ نه تنها برای ایران، بلکه همچنین برای اخوان». این گفته های رئیس پلیس امارات درباره حوادث روزهای اخیر این کشور است.
 
احمدی نژاد در المپیک شرکت می کند؟!
موضع تغییرناپذیر ایران در قبال سوریه، برنامه وزیر دفاع ایالات متحده برای سفر به خاورمیانه، اظهارات جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران، متهم شدن یک آمریکایی ایرانی تبار به تلاش برای قاچاق قطعات موشک به ایران و گزارش از حضور مقامات ایرانی در افتتاحیه بازی های المپیک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
 
نفرت اعراب از «امپراطوری جدید عثمانی»
از زمان روی کارآمدن دولت وابسته به حزب عدالت و توسعه در ترکیه، تحرکاتی از سوی این کشور آغاز شده که نشان دهنده تلاش برای دستیابی به امپراتوری و یا احیای امپراطوری عثمانی است. این اقدام ترکیه در حالی انجام می گیرد که پشت پرده و در لایه زیرین ملت های عرب، حس تنفر نسبت به دولت ترکیه وجود دارد.
 
یگان ویژه هوابردانگلیس در مرز سوریه مستقر شده است
با گسترده تر شدن ابعاد بحران سوریه و افزایش فعالیت گروه های مسلح علیه دولت بشار اسد، کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را برای ساقط کردن دولت سوریه شدت بخشیده اند. جدیدترین اخبار در این زمینه، از کمک نظامی علنی غرب از شورشیان حکایت دارد.
 
 
ایران مسئول مسابقه تسلیحاتی خاورمیانه است؟
از زمان آغاز مباحث مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، یکی از بهانه‌های آمریکا برای ایجاد مانع در برابر ایران، طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای بود و اینکه این امر، به شکل‌گیری مسابقه‌ای تسلیحاتی در خاورمیانه می‌انجامد. اخبار روزهای اخیر، حقایق جدیدی از ابعاد و ماهیت مسابقه تسلیحاتی خاورمیانه را فاش می‌کند.
 
گفته‌ها و ناگفته‌‌های روزنامه‌های صبح امروز
«بی.بی.سی» چهار سال از شمقدری جلوتر است!
در حالی دعوای «خانم رالی باز» و پروژه سینمایی لاله همچنان ادامه دارد که پروژه مسخره کردن دعوای مرغی مردم ایران در کشورهای خارجی هم داغ داغ است. اصلاح‌طلبان بر تغییر مجری انتخابات و نه قانون انتخابات زوم کرده‌اند و باقی همه مشکلات اقتصادی مردم!
 
بازتاب افزایش دامنه غنی‌سازی اورانیوم در ایران
بازتاب اظهارات احمدی‌نژاد درباره شمار سانتریفیوژهای ایران، اظهارات نماینده ایران در سازمان ملل و پاسخ نماینده ایران به ادعاهای وی، ادامه کشمکش‌ها بر سر انتقال اعضای گروهک منافقین از اردوگاه اشرف و بازتاب تصویب محدودیت‌های ارزی جدید در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
در سال‌های جنگ هم این اتفاق برای ما نیفتاده بود!
دنیا به خاطر مرغ ما را مسخره می‌کند!+فیلم
شاید شما بگویید این مسئولان بی‌کفایت هستند که باید خجالت بکشند؛ اما آیا رفتار اجتماعی ما هم در برابر مسائلی از این دست، درخور و شایسته شأن انسانی ماست؟ اکنون دیگران برای اشتیاق مردم ما به مرغ فیلم تمسخر آمیز درست می کنند!
 
نخستین مخالفت آمریکا با مخالفان بشار اسد
با ادامه ناآرامی‌ها در سوریه، آمریکا نیز برای نخستین بار، نگرانی خود را از ترکیب و نوع فعالیت گروه‌های مخالف بشار اسد ابراز داشته است؛ این شاید نخستین حرکت آمریکا برای تغییر راهبردش در سوریه تلقی شود.
 
افشای شگرد جدید نتانیاهو برای تدارک حمله به ایران
روز گذشته، «شائول موفاز»، وزیر دفاع سابق رژیم اسرائیل، افشاگری کرد و از شگرد تازه بنیامین نتانیاهو برای تدارک حمله به ایران خبر داد؛ شگردی که البته حزب کادیما هم قربانی آن شده است.
 
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های صبح امروز ایران به میانمار حمله کند؟!
ایران به میانمار حمله کند؟!
امروز یک هفته‌نامه در مطلبی درباره فریادرسی مردم مظلوم میانمار نوشت: «در قبال جنایات سازمان یافته کشتار مسلمانان میانمار به «بان کی مون» نامه ننویسید، به قوه قهریه متوسل شوید».
 
با ساماندهی بازار ارز، دیگر به عروسک چینی ارز دولتی نمی‌دهیم!
بعضی از ارزهای دولتی مانند ارز مسافرتی که به افراد توانمند برای مسافرت‌های خارجی تعلق می‌گیرد، ضرورتی ندارد و باید به فکر خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی باشیم. قطعا «ما باید کالاهای استراتژیک را تأمین کنیم تا بتوانیم تولیدات خود را افزایش داده و از رکود جلوگیری کنیم.
 
 
میت رامنی: اوباما اطلاعات محرمانه‌ای را به ایران داده است!
با نزدیک شدن هر چه بیشتر زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت میان دو کاندیدای دمکرات و جمهوری‌خواه شدت یافته و حتی در مواردی، شکل جنگ لفظی به خود گرفته است. در آخرین مورد از این دست، میت رامنی، رقیب دمکرات خود را به خیانت به کشور متهم کرده است.
 
اتحادیه اروپا خطاب به مقامات رژیم اسرائیل حزب‌الله گروهی تروریستی نیست
حزب‌الله گروهی تروریستی نیست
ماجرا از آنجا آغاز شد که وزیر خارجه رژیم اسرائیل، در نامه‌ای به وزرای خارجه کشور‌های اروپایی نوشت: دیگر هنگام آن رسیده است که نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.
 
جلیلی و اشتون با یکدیگر گفت‌و‌گو می‌کنند
پایان نشست هسته‌ای استانبول در سطح معاونین و توافق برای گفت‌و‌گوی سعید جلیلی و کا‌ترین اشتون، شایعات پیرامون حضور یافتن یا نیافتن ورزشکاران ایرانی در مقابل اسرائیلی‌ها، بازتاب ساخت نخستین نفتکش ایرانی و نیز بازتاب اظهارات معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز رسانه‌های جهان درباره ایران است.
 
آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب
ترکیب آرمانگرایی با واقعیات، در واقع حرکت مجاهدانه در چهارچوب تدبیر است که لازمه آن، آگاهی عموم مردم، دست‌اندرکاران و همدلی و همراهی در همه عرصه‌هاست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شرط عبور موفقیت‌آمیز از پیچ‌های تند و گردنه‌های سخت در مسیر حرکت رو به جلو نظام اسلامی را حفظ ترکیب آرمانگرایی با واقع بینی و نگاه صحیح به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور و ملت دانستند.
 
حق پخش تلویزیونی از آن کیست؟
حق پخش تلویزیونی از آن کیست؟ آیا صدا و سیما می‌تواند خودسرانه و بدون تعامل، بازی‌ها را مستقیم پخش کند و با نپرداختن حق پخش، مانع توسعه حرفه‌ای فوتبال شود، یا فوتبال زیاده‌خواهی می‌کند و به دلیل هزینه‌های بی‌جا برای خرید ستاره‌های فوتبال، می‌خواهد جیب خالی شده خود را پر کند؟ این خبر با دیدگاه‌های شما تکمیل می‌شود...
 
 
آیا انگلیس تجربه عراق را تکرار می‌کند؟
اظهارات اخیر رئیس سازمان جاسوسی انگلیس (MI۶) درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح ادعای نزدیک بودن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای، تاکنون گمانه‌زنی‌های متعددی را در محافل رسانه‌ای و تحلیلی برانگیخته است. در این میان، یکی از گزینه‌ها، تلاش انگلیس برای تکرار تجربه عراق درباره ایران است.
 
ترکیه خسته و فرسوده شده است
وقوع انقلاب‌های عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، آغازگر دوره‌ای جدید در سیاست خارجی ترکیه بود که تاکنون ادامه دارد. تحلیلگر روزنامه «تودی زمان» در مطلبی با بررسی نتایج و پیامدهای این سیاست خارجی، نتیجه می‌گیرد که این سیاست، موجب فرسودگی و از توان افتادگی ترکیه شده است.
 
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های صبح امروز کیهان: «ما از «بشار» حمایت می‌کنیم؛ حرفی هست؟!»
کیهان: «ما از «بشار» حمایت می‌کنیم؛ حرفی هست؟!»
انفجارهای خونین در عراق و تحولات سوریه مهم ترین عناوین روزنامه های صبح امروز بود. در این میان یک روزنامه اصولگرا به اصلاح طلبان تاخت و یک روزنامه دولتی به اصولگرایان.
 
ایران تنگه هرمز را نخواهد بست
حمایت شورای همکاری خلیج فارس از موضع ضدایرانی یمن، افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران به چین، بازتاب اظهارات جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره تنگه هرمز، بررسی نفوذ ایران در عراق و تحلیل خط قرمزهای تعیین شده از سوی غرب در موضوع هسته‌ای، از جمله مهمترین مطالب امروز رسانه‌های جهان درباره ایران است.
 
 
آمریکا از طریق قطر آل سعود را سرنگون می‌کند
در شرایطی که موج انقلاب‌های عربی به عربستان سعودی نیز رسیده و مناطق شیعه‌نشین شرق این کشور، حرکات دامنه‌داری را علیه خاندان آل سعود آغاز کرده‌اند، به نظر می‌رسد، آمریکا نیز کم کم برای خالی کردن پشت این خاندان آماده می‌شود. یک نشریه آمریکایی بر این باور است این کار از طریق قطر صورت خواهد پذیرفت.
 
 
افزایش شکاف‌ها در رژیم صهیونیستی بر سر موضوع ایران
پس از در هم شکستن ائتلاف گسترده رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو و خروج حزب «کادیما» از این ائتلاف، اختلافات میان دو حزب اصلی این رژیم در حال افزایش است. این بار، یکی از مهمترین محورهای این اختلاف را موضع‌گیری در قبال ایران تشکیل می‌دهد.
 
با پذیرش در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک سوریه: علیه تهاجم خارجی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنیم
سوریه: علیه تهاجم خارجی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنیم
سوریه برای نخستین بار در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک را اعلام کرد؛ اما استفاده از آن را تنها در برابر تهاجم خارجی ممکن دانست. گفتنی است، سوریه عضو پیمان سلاح‌های شیمیایی نشده و به همراه مصر، پذیرش آن را به پذیرش «ان‌پی‌تی» از سوی اسرائیل مشروط کرده است
 
 
ایران در صدر دستور کار مذاکرات «رامنی» و «نتانیاهو»
در شرایطی که موضوع هسته‌ای ایران به یکی از محورهای اصلی رقابت انتخاباتی میان جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها تبدیل شده، قرار است میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه چند روز دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. بر پایه گزارش‌ها، موضوع ایران مهمترین دستور کار این سفر وی را تشکیل می‌دهد.
 
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های صبح امروز آیا مشایی برای انتخابات می‌آید؟!
آیا مشایی برای انتخابات می‌آید؟!
این روز‌ها همه تلاش می‌کنند تا در تنور انتخابات بدمند؛ روزنامه اصلاح‌طلب، رسانه‌های طرفدار شهردار تهران و حامیان دولت. در این میان، بحث‌ها بر سر انتقال مجری برگزاری انتخابات هم به موضوع مهم و چالش‌برانگیزی بدل شده که روز گذشته، نماینده دولت به آن واکنش نشان داد.
 
مرگ مشکوک «عمر سلیمان» در انفجار شورای امنیت سوریه!
با اینکه پیش از این اعلام شده بود عمر سلیمان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر و معاون حسنی مبارک، در جریان یکسری معاینات پزشکی در آمریکا درگذشته، جدیدترین اخبار، حاکی از آن است که مرگ وی حالتی طبیعی نداشته و وی در واقع ترور شده است.

 




:: بازدید از این مطلب : 1202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: