نشست مطبوعاتی نماینده مردم گناباد در مجلس
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

نشست مطبوعاتی نماینده مردم گناباد در مجلس
  

 
 
 

دکتر رجایی نماینده گنابادنماینده مردم گناباد در مجلس طی نشستی با خبرنگاران در محل دفتر نماینده به بیان عملکردهای این دوره خویش پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف نمایندگی در مجلس انتقال مشکلات مردم به مسوولین و پی گیری برای رفع این مشکلات است که در این رابطه بنده اولویت را به پی گیری مشکلات طرح های در حال اجرا و بنگاههای تولیدی مشغول به کار داده ام.
وی با اشاره به پروژه در دست اجرای فرودگاه خاطر نشان کرد: 
فرودگاه گناباد نیز از همان پروژهایی است که قبلا ساخت آن آغاز شده بودکه به دلیل برخی مشکلات قرار بود به یک فرودگاه اضطراری تبدیل شود. خوشبختانه با پیگیری های این دوره از این کار جلو گیری شد و در حال حاضر با بودجه ی خوبی که دریافت کرده به عنوان یک فرودگاه فعال بزودی شاهد پرواز و فرود هواپیما به صورت عمومی در آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: با اصلاح مسیر ترانزیتی گناباد- خواف بعد مسافتی را از 170 کیلومتر، 120 کیلومتر کاهش داده و براساس مطالعات انجام شده این چنین به نظر می رسد پس از گذشت دو سال با توجه به تردد کامیون و... بازگشت سرمایه ی صرف شده در این راه و توجیه اقتصادی را داشته باشیم. این طرح در سال 89 برای گرفتن ماده 215 ارجاع و متاسفانه رد شد وتلاشهای بعدی آن نیز بی نتیجه ماند که ما نیز در حال پیگیری آن هستیم. اگر ماده 215 را بگیریم می توانیم این طرح را به اجرا درآوریم. طی ملاقاتی که یکشنبه ی گذشته با رئیس جمهور داشتیم، ایشان پی نوشتی به معاون برنامه ریزی خود ارسال کردند امید است که این طرح جریان یابد.
وی ادامه داد: بیمارستانهایی که در طرحهای مهر ماندگار است که به دلیل کمبود تخصیص بودجه عمرانی با مشکل مواجه شده اند و بنده با پیگیری از دولت قول گرفته ام تا پایان دولت دهم این پروژه انجام و تکمیل شود.
وی تصریح کرد: طی پیگیری های متعدد ما برای طرح کاشی و سرامیک و طرح نمک صنعتی و گرفتن قول همکاری از وزارت صنایع و معادن دونفر حاضر به سرمایه گذاری در این بخشها شده اند که یکی از آنها فردیست متخصص در این زمینه که واحدهای صنعتی دیگری از جمله همین کاشی سرامیک در استان یزد را مدیریت می کند. قرار است بنده راجع به مسائل ارزی آن با اتاق مبادلات و وزیر صنعت ومعدن در تهران این مسئله را پیگیری و حل نمایم. امیدواریم این طرحها هم به زودی شروع شوند چراکه فقط در طرح کاشی سرامیک در فاز اول آن برای 400 نفر اشتغال زایی پیش بینی شده که این تعدا در فاز های بعد تا 1000 نفر هم قابل گسترش خواهد بود.
وی نیز بیان داشت: فولاد کاویان مدتی است که به دلیل ضعف مدیریت متوقف شده که متاسفانه مدیر آن توان اجرای آن پروژه را ندارد. احتمالا با فرد دیگری وارد مذاکره شویم.
وی ادامه داد: برای طرح تصفیه فاضلاب خانگی در جلسه ای که هفته قبل با مسئولین داشتیم عنوان شد به دلیل اینکه متاسفانه نام بیدخت از آن حذف شده و به تصویب رسیده بود، با مشکلاتی مواجه شده که در حال پیگیری است.
دکتر محمد رجایی در پاسخ به سوال خبرنگارمان راجع به عدم تغییر در سطح شهر ( در سیستم مدیریتی ادارات و...) مبنی براینکه آیا این عدم تغییر به منزله قبول کردن روال کار دکتر مهدیزاده است یا عدم توانایی و وجود موانع؟ تصریح کرد: تغییر و تحول در شرایط کنونی با توجه به اینکه فقط چند ماه تا پایان این دولت بیشتر نمانده است، باید خیلی حساب شده باشد تا به نفع شهر و مردم باشد ونه خودنمایی و قهرمان نشان دادن؛ با آمدن دولت جدید تغییر و تحولات زیادی در مسئولین شهر ایجاد خواهد شد. به عقیده ی بنده اگر در رفتار مسئول تغییر ایجاد شود بهتر است از تغییر فیزیکی و در صورتی تغییر فیزیکی اعمال خواهد شد که برایمان ثابت شود که وجود فرد در آن سمت مضر است و یا شخص بهتر از اویی برای آن کار وجود دارد. که در خصوص تغییردر رفتار تذکرات کلی در جلسات شوراهای مختلف داده شده است.
وی ادامه داد: در بجستان احساس کردم تغییراتی لازم است که ایجاد هم شد و نتیجه خوبی داشت و مردم هم راضی هستند. در گناباد هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که کسی ضعف دارد و نیاز به تغییر است.
وی در خصوص سوال دیگر خبرنگارمان راجع به اساس تغییر فرماندار بجستان پاسخ داد: تعویض فرماندار بجستان به دلیل عملکرد نامناسب او در این مدت و روحیات خاص شخصی ایشان بود. با اینکه اوشخصا فردی مذهبی و نیکو رفتار بود اما مدیریت اجرایی ضعیفی داشت ومردم شکایات زیادی داشتند. به طور مثال در روستای مزار بجستان برسر یک مسئله ( ایجاد یک مجتمع گاوداری) که مردم به اعتراض درآمده بودند؛ باید فرماندار یا مردم را متقاعد می کرد و یا طرح را جابه جا می کرد تا با رضایت مردم بتواند کار راانجام دهد اما متاسفانه برخوردهای امنیتی با مردم این روستا توسط ایشان صورت گرفت و یک عده دستگیر شدند که این رفتار اصلا در شان مردم نبود و چنین کسی رفتار و روش مدیریتی قابل قبولی از نظر بنده نداشت.
نماینده ی مردم گناباد افزود: از همه کاندیداها دعوت برای همکاری شده و همچنان مشتاقیم . ونیز آمادگی کامل داریم برای این مسئولیتی که بر دوشم نهاده شده کمک و مشورت و راهنمایی بگیرم و اگر این نامزدهای محترم تمایل به عضویت در شوراها دارند از این عزیزان استفاده کنیم. خط قرمزی که برای همکاری دارم تبعیت از ولایت فقیه و اصل نظام است که هرکس چنین شرایطی را دارا باشد حاضر به همکاری با وی هستیم تا از نظرات و طرحها و پیشنهاداتشان استفاده کنیم. با اکثر نمایندگان سابق شهرستان نیز در تهران در ارتباطیم و در امور در صورت نیاز با آنها مشورت کرده ام.
حجت الاسلام محمد رجایی در خصوص سوال دیگری از یکی از خبرنگاران راجع به محرومیت جوانان گنابادی از مسکن مهر تاکنون در حالیکه در خیلی از شهرهای دیگر مردم از آن بهره مند شده اند گفت: مسکن مهر دو مشکل دارد یکی پول کافی دریافت نشده و دیگر اینکه کار به موقع و با برنامه ریزی درست به اتمام نرسیده و این باعث شد نرخ سود بالاتر برود. این دو مشکل که فقط مختص گناباد نیست در مجلس پیگیری و قرار شد به شرکت کنندگان مهلت داده شود تا نرخ سود به همان صورت 4 درصد محاسبه گردد و افزایش وام مسکن نیز از اقداماتی بود که پیگیری و اعلام شد. متاسفانه به این دلیل که بعضی شرکت تعاونی ها فراتر از آن مقدار زیربنا اقدام به ساخت کرده اند مثلا پیلوت هم ساخته اند، هزینه ها افزایش یافته و در نتیجه دچار کمبود بودجه شده اند. در حالیکه هزینه های آن در نظر گرفته و دریافت نشده بود.
وی با اشاره به 13-14 سال خشکسالی پیاپی اخیر بیان کرد: در خصوص کمک به کشاورزان پیگیریهای به عمل آمده که دستور هم داده شده و امیدواریم که با پیگیری آن برای کشاورزان زحمتکش چه به صورت بلاعوض و چه به صورت وام و تسهیلات، اعتبارات لازم دریافت گردد.
وی در خصوص آبخیزداری سیاه کوه نیز اظهار داشت: این موضوع نیز از مواردی بود که قبل از شروع مجلس پس از نشستی که با نماینده ی کمیسیون کشاورزی و آقای قربانی نماینده ی قاین و نیز افرادی دیگر داشتم عنوان شد و مشخص شد به این دلیل که این طرح برای خراسان جنوبی در بودجه پیشنهاد شده بود متاسفانه با مشکل بودجه مواجه شد که امیدواریم با پیگیری این مشکل نیز حل شود.
محمد رجایی در رابطه با سهام عدالت نیز افزود: آخرین مهلت آن تا پایان شهریور ماه بود که متاسفانه خیلی از روستاییها هنوز سهامشان را نگرفته بودند در حالیکه به بعضی از افرادی که نیاز مالی نداشتند سود پرداخت شد به همین دلیل بنده نیز به دولت اعتراض کرده و با وجود مقاومتها به دلیل قبول این مسئله که 99 درصد مردم سهام عدالت دریافت کرده اند؛ در جلسه ی اولیه صورت گرفت. بنده دوباره نامه ای نوشتم و زمان بیشتری برای این موضوع را در خواست کردم چون 4-3 هزار نفر هنوز در گناباد برگه های آن را پرنکرده بودند و یا این برگه ها وارد سایت نشده بود. آقای احمدی نژاد نیز از درخواست بنده و دیگر نماینگان حمایت کرده برای این قضیه زمان بیشتری اختصاص دادند مخصوصا برای کارگران ساختمانی و دیگر واجدین شرایط.
وی با تاکید براینکه نمی توان افزایش نرخ ارز را به دولت اختصاص داد افزود: ما این احساس را نداریم که دولت از این وضع خوشحال باشد . دولت پارسال پیشنهاد قیمت هزار و ششصد تومان را برای ارز داد که قیمت هزار ودویست وبیست وشش تومان به تصویب رسید.
فهیمه غفاری

 

دکتر رجایی نماینده گناباددکتر رجایی نماینده گناباد

 


 





:: موضوعات مرتبط: محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 1403
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: