چند خبر انتخاباتی
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


تعطیلات نوروزی اگر برای همه مردم تعطیلی به حساب بیاید، برای اهالی سیاست به ویژه کسانی که در خرداد ماه 92 قصد جضور در انتخابات ریاست جمهوری دارند بهترین فرصت برای آغاز رقابت انتخاباتی بود.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر سخنرانی ها و گفتگو های انتخاباتی را پیش از ثبت نام و تایید صلاحیت به حساب تخلف انتخاباتی سیاسیون نگذاریم تمامی چهره ها و جریان های شناخته شده مباحث انتخاباتی مختلفی را در تعطیلات نوروز بیان کردند.

اعتراض دانشجویان به رفتارهای جانب دارانه انتخاباتی صدا و سیما

در نخستین روز سال 92 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی در به حضور چهره‌های انتخاباتی در برنامه‌های سیما اعتراض کردند .

در قسمتی از این نامه آمده است:« اما در حالی که هنوز چند ماه تا انتخابات فرصت باقی مانده است، برخی برنامه های صدا و سیما محلی برای عرض اندام تنها برخی چهره های سیاسی شده است که این افراد با خود از کاندیداهای انتخابات هستند و یا در نهایت اندوخته سیاسی خود را خرج کاندیدای واحدی خواهند کرد.اکنون با توجه به هشدار صریح و قانونی آیت الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان قانون اساسی حضور افراد و چهره های انتخاباتی در راهروی برنامه های سیما و بلافاصله در برنامه های نوروزی چه معنایی دارد؟»

پخش تیزرهای "انتخاباتی_تبلیغاتی" شهردار تهران توسط صدا و سیما

 


عسگری: هاشمی کاندیدا نمی شود

علی‌ عسگری مشاور پارلمانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران جوان" گفت:«هاشمی رفسنجانی در دیدار نمایندگان ادوار مجلس صراحتا اعلام کرد که 'وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود'/ باوجود اینکه درخواست‌ها از هاشمی برای حضور در عرصه انتخابات زیاد است، ولی وی تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند.»

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات: این انتخابات 'دشمن کورکن' خواهد بود

فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در مصاحبه با نسیم می گوید:« یکی از اشتباهات بزرگ اصلاح طلب ها این بود که اقای میرحسینی که امادگی انتخابات را نداشت را وارد عرصه انتخابات کردند.من یک روزی گفتم شخص احمدی نزاد اگر روزی در مقابل نظام قرار بگیرد مردم او را از بالا به زیر می‌کشند. هرکسی باشد خاتمی یا هاشمی و یا بالاتر اگر جلو نظام به ایستد مردم اورا پایین می کشند. ما اگر نفوزی سپاه یا اطلاعات هستیم حقوقش رو به ما بدهند لااقل، الکی ما را متهم نکنند . این حرف اینها نیست این حرف منافقین است. من در طول عمرم نه یک روز در وزارت اطلاعات بودم و نه در سپاه. البته اینها افتخار است. بدی بعضی از اصلاح‌طلب‌ها این است که تا بخواهی حرفی بزنی که برخلاف منفعت آنان باشد فوری آدم را به برخی از این چیزها می‌چسبانند. »

نیکزاد اولین دولتی که رسما اعلام کاندیداتوری کرد

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در زادگاهش اردبیل کاندیداتوری خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.علی نیکزاد در حاشیه جلسه کارگروه مسکن و حمل و نقل اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در پاسخ به این سئوال که در انتخابات آماده رقابت با رقبا است، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.وی در پاسخ به این سئوال که از گروه یا جریانی خاص در انتخابات حاضر می‌شوید، سکوت کرده و پاسخی نداد.وزیر راه و شهرسازی از توضیح بیشتر در خصوص کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری خودداری کرد و گفت: بعداً در این زمینه به صورت مفصل سخن خواهم گفت.

 

http://www.namair.ir/wp-content/uploads/2013/01/vazer.jpg



سعیدی کیا:کثرت ضربه ای به اصولگرایان نمی زند

محمد سعیدی کیا در مصاحبه ای با خبرگزاری نسیم درباره ضربه احتمالی تعدد کاندیدا ها به جریان اصولگرایی می گوید:«تعدد کاندیداها در انتخابات ضرر ندارد. چه ایرادی دارد؟ هرکسی توانایی دارد، قانون این اجازه را داده در انتخابات شرکت کند.»

وی به صورت جدی اعلام کرده است تا پایان انتخابات به نفع کس کنار نمی رود.

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Smal_Pic/15-12-1391/IMAGE634980749762814858.jpg



سعیدی کیا درباره طرح موضوع هولوکاست می گوید:« ما چه بهره ای از این بحث بردیم؟ شما بگوئید؟ چه بهره‌‌ای بردیم؟ "منافع ملی" ما، مشخص می‌کند که چه حرفی را باید بزنیم »


سبحانی :هدفمند کردن یارانه‌ها مسأله اقتصاد ما نبود
حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در خصوص "اصلی‌ترین رقیبش در انتخابات می گوید:« من حقیقتا با هیچ فردی احساس رقابت نمیکنم، من با تفکرها رقابت می‌کنم، با شخص کاری ندارم.»

سبحانی در خصوص ادامه هدفمندی یارانه ها در صورت پیروزی در انتخابات می گوید:« - هدفمند کردن یارانه‌ها مسأله اقتصاد ما نبود. من چند ماه قبل از اجرای این طرح مقاله‌ای نوشتم و از اجرای آن انتقاد کردم. عنوان مقاله من "افسون یارانه‌ها" بود. اصلا ما در کشور یارانه نداشتیم، اسم این طرح "افزایش قیمت حامل‌های انرژی" بود. ما اصلا برای حامل‌های انرژی یارانه پرداخت نمی‌کردیم. برای نان یا دارو یارانه می‌دادیم اما برای سوخت نه. شما می‌توانید قوانین بودجه را نگاه کنید ما اصلا یارانه‌ای برای سوخت پرداخت نمی‌کردیم که حالا بخواهیم هدفمندش کنیم. ما برای سوخت ارزان‌فروشی می‌کردیم یعنی با قیمت پائین‌ترین به پالایشگاه می‌دادیم نه اینکه یارانه برای آن در نظر بگیریم- من یک ماه قبل از اجرای این قانون طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه هشدار دادم که این قانون جرم‌خیز است.مسأله اقتصاد ایران هدفمندی نبود و همان قانون مجلس هم اجرا نشد
- 27 هزار میلیارد تومان درآمد طرح هدفمندی است در صورتیکه 40 هزار میلیارد تومان فقط باید به خانوار پرداخت شود، خب این هزینه باید از جاهای دیگر تامین شود این یعنی بی قانونی، در واقع ما باید برای اجرای این قانون بی قانونی کنیم. من گرچه این قانون را قبول ندارم، اما چون قانون شده و شعار من قانونمداری است آن را اجرا خواهم کرد»

شریعتمداری:بدم نمی‌آید اگر گزینه هاشمی رفسنجانی در انتخابات باشم

محمد شریعتمداری، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» می گوید:« -اگر اصلاح‌طلبان را یک طیف در نظر بگیریم، کسانی به من رأی می‌دهند که از معتدلین جریان اصلاحات باشند. همچنین من در بین اصولگرایان معتدل هم صاحب رأی هستم.-من عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، مجاهدین انقلاب و کارگزاران و احزاب عضو جبهه اصلاحات نبودم و پایگاه رأی من در طرفداران دولت اصلاحات است./ بدم نمی‌آید اگر گزینه هاشمی رفسنجانی در انتخابات باشم. / رقیب من در انتخابات کاندیدای دولت است و اگر با نامزد دولت به مرحله دوم بروم پیروز انتخابات هستم »

http://www.fararu.com/images/docs/000007/n00007907-r-b-012.jpg

 مرتضی نبوی: نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی نیست

مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با "خبرآنلاین   در خصوص کاندیداتوری خاتمی می گوید:« به نظرم ایشان_خاتمی_ اهل چنین ریسکی نیست. کسی که 8 سال رئیسجمهور بوده بعید است که دوباره بخواهد شانسش را در این عرصه امتحان کند فکر میکنم آقای خاتمی اشتباه آقای هاشمی را تکرار نمیکند./ سوال:احتمال نامزدی آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی را چقدر جدی میدانید؟
نبوی:آقای روحانی که اعلام آمادگی کردهاند. آقای ناطق نوری هم منتفی است اما آقای هاشمی منتفی نیست. »

اختلاف 50 درصدی در اعلام نظرسنجی های قالیباف و حداد عادل
محمد باقر قالیباف عضو گروه "2+1" و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سخنان چند ماه پیش حداد عادل را رد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قالیباف روز ششم فروردین ماه 92 در سخنانی در مسجد العلی مشهد، با بیان نتیجه نطرسنجی های صورت گرفته، اظهارات چند ماه پیش حداد عادل در خصوص نطر سنجی ها و اقبال عمومی به وی و قاالیباف و ولایتی را زیر سئوال برد.

http://drghalibaf.persiangig.com/image/dabir/dabir02.jpg



قالیباف در خصوص نظر سنجی های صورت گرفته می گوید:« در نظرسنجی‌های اولیه که توسط دستگاه‌های معتبر در کشور صورت گرفت 10 درصد آرا مربوط به ما 3 نفر وهمچنین آقای علی لاریجانی بود که البته ایشان به خود بنده اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارند.»

حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی در دی ماه 91 در خصوص چرایی اجماع وی و قالیباف و ولایتی می گوید:« ما با تجربه‌ای که از قبل داشتیم _انتخابات مجلس نهم_ فکر کردیم چرا جریانات در این زمینه تصمیم بگیرند؟ ما خودمان اگر ائتلاف کنیم، بهتر می‌توانیم به نتیجه برسیم؛ وقتی در نظر سنجی ها مشخص شد که 60 درصد آراء متعلق به این 3 نفر است، تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت 2 نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا کاندیدای ریاست جمهوری نشویم.»

حال مشخص نیست آقای قالیباف چرا 60 درصد حداد عادل را به 10 درصد تقلیل داده و سهمی هم برای علی لاریجانی قائل شده است.

عارف: باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم

محمدرضا عارف در دیدار نوروزی با تعدادی از فعالان سیاسی، کارشناسان امور اقتصادی و اعضای ستاد انتخاباتی خود با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه سیاسی گفت: همه باید به گونه‌ای تلاش کنیم که زمینه حضورحداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Smal_Pic/22-9-1389/IMAGE634278532699839468.jpg



وی ادامه داد: در بعد اقتصادی که مساله روشن است و تهدیدهای خارجی و ناکارآمدی‌های داخلی در این حوزه بر کسی پوشیده نیست، اما در حوزه سیاسی وقتی بحث از حماسه است و این نکته در سالی مطرح می‌شود که حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، مهمترین رخداد سیاسی کشور است؛ این بدان معنا است که در حوزه سیاست مهم‌ترین نگرانی و دغدغه، کم‌رنگ شدن نقش و حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور است، بنابراین باید تلاش همگان برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری باشد.

علی مطهری: مشارکت حداکثری باعث تزلزل غرب می شود

نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با "ایسنا" با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در این انتخابات می‌تواند تاثیر زیادی در تغییر رفتار غرب درباره تحریم‌های اقتصادی و حتی تهدید نظامی داشته باشد اظهار داشت: غرب وقتی احساس کند در ایران همبستگی ملی وجود دارد قطعا در عزم آنها تزلزل و تردید ایجاد می‌کند؛ زیرا آنها همواره برای به زانو درآوردن حریف خود تلاش می‌کنند وضع داخلی آنها را به هم بریزند و اگر احساس کنند کشوری از داخل مستحکم است، در اراده آنها تاثیرگذار است.

توصیه های آیت الله خوشوقت به پایداری برای انتخابات

کامران باقری لنکرانی در گفت و گو با "رجا" توصیه های مهم آیت الله خوشوقت به پایداری برای انتخابات آتی ریاست جمهوری را این گونه بیان می کند:« اعضای جبهه پایداری در آخرین دیداری که با مرحوم آیت الله خوشوقت داشتند ایشان این دو شاخص را برای رئیس جمهور آینده شاخص رکنی دانستند؛ یعنی همانطور که در نماز برخی از واجبات رکنی است که اگر در آنها دچار اختلال شویم نماز مورد قبول نیست، تعبیر آیت الله خوشوقت این بود که در ریاست جمهوری هم کسی که برگزیده میشود باید از نظر آرمانگرایی در حد قابل اعتمادی باشد و به ولایت فقیه نه از باب یک اصل قانون اساسی بلکه از باب ولایتمداری انسان معتقد به مولای خود باشد. در باب کارآمدی هم ایشان تاکید داشتند ما به حداقل ها بسنده نکنیم و فردی را انتخاب کنیم که بتواند پاسخگوی نیازهای امروز کشور باشد. »

دبیرکل حزب مردم سالاری: خاتمی مایوس است

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Smal_Pic/28-12-1391/IMAGE634991967458751703.JPG



مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم در خصوص انتخابات می گوید:« خاتمی مایوس از این است که بتواند برای جریان اصلاحات کاری انجام دهد./ ما از ابتدا اعتقاد داشته و داریم که خاتمی پرچم‌دار اصلاحات است، اما وقتی وی نمی‌خواهد این پرچم را بگیرد دیگر به خودشان مربوط است./چند عامل وجود دارد که خاتمی حاضر به ورود به انتخابات نمی‌شود. در چند جلسه‌ای که با وی داشتم استنباطم این است که وی مایوس از این است که بتواند کار خاصی انجام دهد در مقابل من معتقدم با یک تعامل مثبت می‌توان بسیاری از از اشکالات ر ا برطرف کرد./ شعار من در انتخابات "دولت اخلاق"است. بر این اساس" الف" اخلاق اقتصاد پیشرفته است ، " خ "خدمت بی‌شائبه " لام " آن لغو همه تحریم‍‌ها و " قاف " آن قانون مداری است. »


وزیر اطلاعات هاشمی مشکلات خاتمی را مطرح کرد
علی فلاحیان در جمع مردم اهواز اظهار کرد: «هدف من از حضور در انتخابات ساختن ایرانی قدرتمند از طریق برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه خواهد بود که با این کار می توان در برابر استکبار نیز یک جبهه قدرتمند تشکیل داد.»

فلاحیان در ادامه افزود:« خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات با دو مشکل اساسی مواجه است. اول اینکه باید موضعش را در خصوص فتنه اعلام کند و دوم اینکه منتظر اعلام نظرسنجی ها برای میزان مقبولیتش نزد مردم است. »

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Smal_Pic/2-3-1390/IMAGE634417758921779558.jpg



آیت‌الله یزدی در دیدار با شهردار قم و معاونین وی گفت:«امیدواریم تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری کاهش یابد/ کاهش تعداد کاندیداهای انتخاباتی مشکلات را کم می‌کند/ اختلاف سلیقه در کشور اگر در مسیر صحیح باشد مشکلی به وجود نمی‌آورد


لنکرانی، فتاح و جلیلی گزینه های احتمالی پایداری

زهره طبیب زاده عضو جبهه پایداری در گفتگو با خبر نامه دانشجویان ایران می گوید:« جبهه پایداری هنوز به قطعیت نرسیده است اما چهره‌های شاخص از جمله آقای جلیلی، آقای فتاح و آقای لنکرانی را مطرح کرده‌اند، منتها هنوز به قطعیت نرسیدند و اگر به قطعیت برسند حتماً اعلام می‌کنند./ نباید از شخصیت‌هایی مانند مرحوم آیت الله خوشوقت که سرمایه نظام و انقلابند و ستون‌های عرفانی و اخلاقی جامعه هستند بهره برداری سیاسی شود، این جفا است، من این رفتار را درست نمی‌دانم که اشخاص با ژست سیاسی مطرح کنند که من هر هفته در کلاس اخلاق ایشان حاضر می‌شدم و این باعث کسب وجاهت برای کسی شود، اگر این طور باشد بسیاری از عناصر جبهه پایداری ارتباط نزدیک و مداوم با آیت الله خوشوقت داشتند؛ این نباید سوء استفاده سیاسی شود،باید ببیند فرمایشات ایشان در مورد مقام معظم رهبری چیست و بلعکس چرا مقام معظم رهبری با ایشان یک رابطه ویژه داشتند و چرا جبهه پایداری از میان علمای بزرگی که در کشور وجود دارند سراغ شخصی مانند ایشان می‌رود و نامبرده را به عنوان شورای فقهی جبهه انتخاب می‌کنند و می‌خواهند تفکر امثال ایشان در خط و مشی جبهه اثر داشته باشند، این مهم است که جریانات سیاسی  شخصی را به عنوان مرشد انتخاب کنند، این بیانگر این است که می‌خواهند از کسانی که مورد توجه مقام معظم رهبری هستند خط بگیرند و این که من بگویم هر روز پای درس فقیهی هستم اما در عمل یک تکنوکرات غرب زده باشم چه فایده دارد، در حالی که پای درس ایشان بوده‌ام اما هیچ بهره‌ای از فرمایشات او نبرده‌ام و باید در عمل نشان دهم که معتقد به این تفکر او هستم، من فکر می‌کنم این تعابیر سوء استفاده سیاسی از یک مقام علمی واخلاقی است، لذا نباید این شخصیت بزرگ فقط برای جبهه پایداری هزینه شود، این شخصیت ارزشمند است و باید فرا جناحی بماند، اما در مورد این که جبهه پایداری خود را مقید می‌دانسته که در مورد تصمیم‌گیری‌های نهایی‌اش توسط این بزرگوار بر آن صحه گذاشته شود این ملاک حقانیت یک جریان سیاسی است،  نباید  زمان رحلت ایشان از این شخصیت ملی بهره برداری سیاسی-جناحی کرد؛ این ظلم است. »

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9ZcRSE2hoNBoeUSRZMZm32YAQWzwfAs088prvcQ5nEjfahekK



تاثیرات کاندیداتوری بر اعلام نظر باهنر

محمد رضا باهنر در اسفند ماه 91 در گفت و گو با سایت "خبر آنلاین" که از سایت های نزدیک به وی و علی لاریجانی است می گوید:« آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند.برخی نظرسنجیها نیز با ارقامی اعلام میشوند که چندان نزدیک به واقعیت نیستند، مثل نظرسنجیای که به نقل از 1+2 مطرح شد که آنها 60 درصد رای دارند! این در حالی است که در آخرین نظرسنجیها، مجموع آرای این سه نفر کمتر از 30 درصد بوده است!

به نظر این مواجهه باهنر با نظر سنجی ها و استفاده از این آمار و ارقام در پاسخ به سخنان حداد عادل بود که در دی ماه 91 اعلام کرد:" ۶۰ درصد آراء متعلق به ائتلاف وی با قالیباف و ولایتی است."

اما مصاحبه ای  که روز 3 فروردین 92 خبرگزاری مهر از باهنر منتشر کرد نشان می دهد که تأثیرات کاندیداتوری بر هنر اعلام نظر های آقای باهنر تآثیر بسیاری دارد.

باهنر در این گفت گو بر خلاف نطرات یک ماه پیشش در خصوص صدر نشینی هاشمی و خاتمی می گوید:«مثلا در یک مصاحبه ای گفته بودم در  یک نظرسنجی آقای هاشمی و خاتمی رایشان بالاست که این موضوع در رسانه ها سرو صدا ایجاد کرد؛ درحالیکه جمله ام را کامل ثبت نکردند .من گفته بودم اینها در نظرسنجی مثبت رای بالایی دارند اما در مقابل رای منفی آنان هم سنگین است. ممکن است یک فردی در نظرسنجی مثبت رای 15 درصدی داشته باشد که الان عدد خوب و بالایی است؛ اما از طرفی رای منفی اش را نیز بگیریم، می بنیم 25 درصد هم رای منفی دارد. بنابراین 15 درصد رای مثبت با 25 درصد رای منفی رای بسیار شکننده ای است؛ لذا نظرات مثبت در مورد هاشمی و خاتمی  بالاست اما نظر منفی هم در مورد آنان سنگین است. کسانیکه می خواهند وارد میدان شوند باید دو کفه ترازو را نگاه کنند؛ مثلا اگر من رای مثبتم 12 درصد باشد و رای منفی ام 18 درصد، باید یک تجدید نظر اساسی کنم . زمانیکه میان این دو نظر، یک تفاوت خوب و معنا داری بود، آن زمان می توان روی نظر مثبت حساب کرد.»

قائم مقام کروبی: جریان اصلاحات رهبر ندارد

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/16-12-1391/IMAGE634981674276286680.JPG


رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گویی ضمن تاکید بر نداشتن رهبری در اصلاحات می گوید:« تا به حال آقای هاشمی جایی صریحا اعلام نکرده که حسن روحانی گزینه وی برای انتخابات است، اما اینگونه استنباط می‌شود که آقای حسن روحانی گزینه ایشان است./ کاندیداتوری هاشمی و خاتمی هنوز مشخص نشده است./ طبیعتا از آقای هاشمی انتظار می‌رود که طرفدار حضور در انتخابات باشند، به هرحال ایشان جزو نظام است و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد./ تاکنون احدی از اصلاح‌طلب‌ها مسأله تحریم انتخابات را تجویز نکرده است./ ما هم مثل یک شهروند در انتخابات شرکت می کنیم. »

لاریجانی کاندیدا نمی شود

حسین سبحانی نیا، عضو فراکسیون رهروان درخصوص کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات گفت:«تاکنون شخصیت‌های مختلفی از لاریجانی برای حضور در عرصه انتخابات دعوت کرده‌اند/ لاریجانی اعلام کرده در عرصه رقابت انتخاباتی شرکت نخواهد کرد.»






:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1039
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: