اخبار انتخابات
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 


سید صادق روحانی: اگرچه در طول تعطیلات نوروز بسیاری از رسانه‌های مجازی فعالیت خود را ادامه می‌دادند ولی رسانه‌های مکتوب فعالیت نداشتند و به خواب بهاری رفته بودند. اما با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و آغاز به کار دوباره رسانه‌ها سیل اخبار مختلف به خصوص اخبار مربوط به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز به راه افتاد. با وجود نزدیک به سی نامزد انتخاباتی در انتخابات پیش رو هر روز شاهد انواع و اقسام اظهارنظرهای انتخاباتی از سوی هر یک از آن‌ها یا طرفدارانشان هستیم. در ادامه همه این اظهارنظرهای انتخاباتی پس از تعطیلات نوروز می‌آید:
17 فروردین
اسفندیار رحیم مشایی اگرچه هنوز رسما و صریحا وارد گردونه انتخابات نشده است اما همه رفتار‌های این چند ماه اخیر او و دولت حاکی از این است که او جدی‌ترین کاندیدای جریان دولت است. رئیس دفتر سابق رئیس جمهور روز هفدهم فروردین ماه در یک گفت و گو عنوان کرده که انتخاباتی که ما در پیش داریم قطعاً اگر در حد حماسه به آن نگاه کنیم بسیار راهگشا است. من فکر می‌کنم که تمام کسانی که طمع دارند به تسلیم شدن و انفعال جامعه طمع خود را بی‌نتیجه خواهند دید و یک انتخابات پرشکوه می‌تواند بسیاری از روزنه‌های نفوذ، فشار و امید به تسلیم کشاندن جامعه را منتفی کند. یک انتخابات در حد حماسه یعنی با اکثریت قاطع کسانی که حق رای دارند پای صندوق بیایند. (ایــنــجــا)
در همین روز حجت الاسلام نبویان از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گویی با بیان اینکه احمدی‌نژاد هم در بعضی از موارد تحت تأثیر افکارات فاسد و منحرف از اسلام است ، مشایی را به نگاه‌های پلورالیستی، اومانیستی که به گفته وی خواستگاه فراماسونری است متهم کرد.
توضیحات عضوائتلاف بزرگ اصولگرایان از قرار انتخاباتی این ائتلاف با ائتلاف سه گانه، انتقادات از شعار زنده باد بهار، سرمایه گذاری احمدی نژاد بر روی مشایی، مشخص شدن کاندیدای جبهه پایداری و تاکید بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات و ... از مهمترین خبرهای انتخاباتی روز 17 فروردین  بود که می‌توانید ایــنـــجـــا مطالعه بفرمایید.
همچنین هفته نامه حزب موتلفه در گفت وگویی با یحیی آل اسحاق کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری به مرور مواضع او و خاطره اش از رفتار تکنوکرات ها در دوران دولت سازندگی پرداخته است. این مصاحبه را می‌توانید ایــنــجــا بخوانید.
18 فروردین
روز هجدهم فروردین ماه روز آغاز سفرهای انتخاباتی حسن روحانی بود و طبق خبری که روی خروجی خبرگزاری‌های آمد اولین مقصد انتخاباتی روحانی یزد عنوان شد.
روز هجدهم فروردین ماه روزنامه آرمان در گفتگو با سیدعبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون درباره آخرین وضعیت جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: سوال این بود که آیا بالاخره دست‌اندرکاران انتخابات، در نظر دارند انتخابات رقابتی که همه جریان‌های معتقد به نظام و علاقه‌مند به فعالیت در ذیل قانون اساسی در آن حضور داشته باشند را برگزار کنند. این سوال اصلاح‌طلبان تاکنون پاسخی نداشته و نتوانسته‌اند از مراجع رسمی پاسخی دریافت کنند. از برخی علائم و نشانه‌ها از جانب جریان رقیب چنین استنباط می‌شود که هنوز فضا برای همه گروه‌ها در حد انتظار آنها مهیا نیست تا بتوانند کاندیدا داشته باشند. (ایــنــجــا)
در این روز خبر دیگری که مربوط به اردوگاه اصلاح‌طلبان بود اظهارات مصطفی کواکبیان درباره اصلاح‌طلب اصلی و بدلی بود. افرادی همچون مهرعلیزاده،‌ معین، کروبی و هاشمی که در سال 84 اختلاف کردند و گفتند می‌خواهیم وزن‌کشی سیاسی کنیم. یعنی به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند و اصلاح طلبان بدلی هستند.
همچنین غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گویی ، در پاسخ به این‌که اگر مجموعه اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که خاتمی گزینه مطلوب است، آیا از وی حمایت می‌کنید؟ گفت: مجموعه اصلاح‌طلبان به این نتیجه نمی‌رسند. کارگزاران هم جزئی از اصلاح‌طلبان است. خودشان هم چنین انگیزه‌ای ندارند. آقای هاشمی و آقای خاتمی خود مشوق این‌ هستند که مجموعه اصلاح‌طلبان شخصی را از میان خود انتخاب کند و روی آن فرد اجماع شود.(ایــنــجــا)
اخبار این روز مختص اصلاح‌طلبان نبود. روزنامه ایران که روزنامه دولت است در گزارشی نام محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد را در لیست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آورد.(ایــنــجــا)
از سوی دیگر حسین سبحانی نیا دبیر کانون ادوار مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این کانون با محمدرضا باهنر خبر داد و گفت: امیدوارم باهنر نامزد نهایی اصولگرایان باشد.
حجت الاسلام علی فلاحیان نیز که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده است در سخنرانی که با دعوت جبهه پیروان خط امام و رهبری مشهد برگزار شده بود، به تبیین برنامه های خود پرداخت و گفت: یکی از شعارهای ما این بوده که می‌خواهیم یک کشور پیشرفته اسلامی داشته باشیم که الگوی دیگر کشورها باشد و سایر کشورها را با خودمان متحد کنیم و جلوی آمریکا و اروپا بایستیم.(ایــنــجــا)
همچنین در این روز ناگفته‌های ‌مصطفی پور محمدی دیگر نامزد اصولگرای این دوره انتخابات درباره بازگرداندن 6 هزار میلیارد تومان به بیت المال، فعالیت‌های مشایی در وزارت اطلاعات و دیدارهایش با صدام حسین منتشر شد.
محمد سعیدی‌کیا در اولین نشست انتخاباتی خود در خصوص انگیزه کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت.(ایــنــجــا)
علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان نیز با اعلام اینکه قرار نبود که اعضای کابینه خود را معرفی کند،تاکید کرد که تصمیم بر این است تا تیم های مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی را معرفی کنیم تا مردم بدانندبه یک جمع رای می دهند.(ایــنــجــا)
19 فروردین
دیدار 14 نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ضرغامی و دیدار حدود 100 نماینده با رئیس جمهور نخستین خبرهای انتخاباتی روز نوزدهم فروردین بودند.(ایــنـــجـــا)
در این روز همچنین محمدرضا باهنر عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان انتقاداتی همچون استفاده تبلیغاتی از تریبون​های دولتی و کسر مبلغی بیش از یارانه نقدی از جیب مردم را مطرح کرد و گفت: برخی شعار «زنده باد نهار» را در کنار «زنده باد بهار» مطرح می​کنند. محمدحسین موسی‌پور دبیر این ائتلاف نیز از ابراز تمایل چند کاندیدا برای پیوستن به ائتلاف اکثریت اصولگرایان خبر داد.
از سوی دیگر حجت الاسلام ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هاشمی حال و انگیزه کاندیداتوری را ندارد، تاکید کرد فتنه‌گران برای تفرقه بین اصولگرایان می‌خواهند هاشمی را قربانی مطامع سیاسی خود کنند.(ایــنــجــا)
روز نوزدهم فروردین قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور نیز گفت‌‌ با توجه به درخواست‌های فرهنگیان، مسئولان و توده مردم به نظر می‌رسد حضور حاجی بابایی در انتخابات قطعی است.(ایــنــجــا)
775 نفر از فعالان اجتماعی جبهه گفتمانی سوم تیر طی نامه‌ای به آیت‌الله مصباح از او خواستند که نامزد اصلح را معرفی کند.
محمد شریعتمداری نامزد اصلاح‌طلب انتخابات نیز با بیان اینکه اگر خاتمی‌،هاشمی، ناطق یا حسن خمینی بیایند کنار می‌کشم گفت:  نمی‌شود بعد از 6 ماه بگوییم یا خاتمی یا هیچ.
اخبار نامزدهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان تا روز نوزدهم فروردین را نیز می‌توانید ایــنــجــا بخوانید.
20 فروردین
یک عضو جبهه پایداری گفت: جریان انحرافی خطری ندارد. دلمان برای رفسنجانی دهه 60 تنگ شده است . (ایــنــجــا)
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو جامعه روحانیت مبارز و آخرین عضو الحاقی به ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: در دولتم از اصلاح طلبان استفاده خواهم کرد. (ایــنــجـــا)
محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره علت عدم اجماع اصلاح‌طلبان بر روی کاندیداتوری کواکبیان گفت: با توجه به اینکه همه منتظر روشن شدن تکلیف خاتمی هستند، بحث اجماع بر روی گزینه دیگر، پس از قطعی شدن نیامدن خاتمی مطرح می‌شود.(ایــنــجــا)
علی اکبر ولایتی گفت: در دولت آتی یارانه نقدی حذف نمی شود.کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: جبران کسری بودجه از طریق ارز علت نابسامانی ها بود.(ایــنــجــا)
وزیر اطلاعات گفت: این احتمال وجود دارد که از خارج از کشور، سازمان های اطلاعاتی، گروه ها و جریان های خاص اقدام به ایجاد مشکلاتی در انتخابات ریاست جمهوری کنند که در این صورت با برخورد قاطع مواجه خواهند شد. حجت الاسلام حیدر مصلحی بر برخورد قاطع وزارت اطلاعات با فتنه‌گران احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری  تاکید کرد.
مصطفی پور محمدی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در خصوص اختلافش با رییس جمهور در دوران مسئولیش گفت: اختلاف ما در وزارت کشور با احمدی نژاد با انتصاب قالیباف آغاز شد و هر روز هم گسترش یافت.(ایــنــجــا)
وعده ها، اصرارها، انکارها و مابقی قضایای انتخاباتی در بیستم فروردین را می‌توانید ایــنــجــا مطالعه بفرمایید.
21 فروردین
جعفر توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف گفت:آقای عارف در صورت حضور آقای خاتمی حتما کنار خواهند کشید و اگر اجماع روی آقای عارف نباشد بازهم به آن احترام خواهند گذاشت. اگر آقای هاشمی هم حضور داشته باشند، کنار خواهند کشید.(ایــنــجــا)
کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری خود به تشریح مواضع انتخاباتی جبهه پایداری پرداخت و گفت که رایزنی​هایی با جلیلی برای نامزدی در انتخابات شده است.(ایــنــجـــا)
محمد سعیدی کیا؛ کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و وزیر کابینه‌های انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام حضور یافت و درباره موضوع «راهکارهای تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی» به سخنرانی پرداخت.(ایــنــجـــا)
محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس و از کاندیداهای ریاست جمهوری در گفت و گو با خانه ملت درباره مکانیزم تعیین نامزد در ائتلاف اکثریت اصولگرایان، نوع بازی هاشمی رفسنجانی در انتخابات و واکنش احمدی نژاد به ردصلاحیت شدن نامزد مدنظرش صحبت کرد. (ایــنــجـــا)
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم یادبود علیرضا بهاری از مداحان اهل بیت که روز چهارشنبه در خانه مداحان تهران برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال پیوستن وی به ائتلاف های موجود گفت: معتقد به ائتلاف فراگیری هستم که از دل نخبگان کشور بیرون بیاید و ائتلاف های متفرقه می تواند مبنای یک تفرقه و گروه بندی جدید باشد. باید یک ائتلاف فراگیر بوجود بیاید که البته می تواند بعد از انتخابات هم شکل بگیرد. (ایــنــجـــا)
آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می گوید اصلاح​طلبان هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند. (ایــنــجـــا)
عبدالحسین وهاجی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. (ایــنــجـــا)
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در حاشیه مراسم سالگرد شهادت شهید سپهد علی صیادی شیرازی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سفرهای استانی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تاکنون به استان‌های خوزستان، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان سفرهایی داشتم. (ایــنــجـــا)
مصطفی پورمحمدی: کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این‌که آیا نیروهای دولت شما فقط از ائتلاف اکثریت اصولگرایان است؟ گفت: خیر. از کل اصولگرایان و گرایش‌های ولایی نیرو می‌گیریم. (ایــنــجـــا)

منبع خبر انلاین





:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1022
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: