اخبار انتخاباتی 21 فروردین
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اخبار انتخاباتی 21 فروردین

بسیار سفر باید تا پخته شوند نامزدهای انتخابات! 

انتخابات - بازار دید و بازدید های انتخاباتی حسابی داغ است؛ این ایام پر استرس ترین روزهای چهره های سیاسی است که قصد دارند تا یک ماه دیگر نظرات گروه های مرجع و در نهایت مردم را برای انتخابات جلب کنند.

محمود عزیزی: ولایتی پنجشنبه در استان البرز است، آل اسحاق هم راهی نصف جهان می شود تا در دیدار با علماء، روحانیت، نخبگان و فرهیختگان این استان نظرات آنها را جلب کند. سعیدی کیا هم قرار بوده عصر چهارشنبه به اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه بهشتی دیدار کند.
منوچهر متکی هم در افتتاحیه همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد حاضر می شود. یکی از خبرگزاری ها امروز نظر سنجی یکی از سایت های وابسته به خود را منتشر کرد.
سایت تبیان که پفته می شود از سایت های پر بازدید ایرانی است و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، در یک نظرسنجی میزان اقبال کاربران به کاندیداهای مختلف را بررسی و نتیجه این نظر سنجی را منتشر کرد که بر اساس آن اعضای ائتلاف پیشرفت به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند. بر این اساس،محمد باقر قالیباف 39.50 درصد،علی اکبر ولایتی 24.72 درصد و غلامعلی حدادعادل 7.68 درصد آراء را به خود اختصاص دادند. محسن رضایی 7.21 درصد و کامران باقری لنکرانی با 6.85 درصد نفرات بعدی این نظرسنجی هستند.
همچنین مهر از اعلام وصول «طرح مقابله با گروه های انحرافی» که توسط جمعی از نمایندگان امضا شده خبر داده است. پیش از این نقوی حسینی نماینده وارمین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگویی از فعالیت های ضد جاسوسی جریان حاشیه دولت سخن گفته بود.جدا از انتخابات ریاست جمهوری، امروز آغاز فعالیت های انتخابات شوراها بود و وزیر کشور در مراسمی از سامانه جامع انتخابات رونمایی کرد.بعد از ایام شهادت حضرت زهرا(س) هم ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 26 فروردین آغاز می‌شود و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.انتخاباتی که حسین طلارئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران با تشریح شرایط کاندیداتوری اقشار صلاحیت دار جامعه برای کاندیداتوری در این انتخابات پرداخت و خلاصه صحبت هایش آن بود که مقامات مسئول نمی توانند نامزد انتخابات شوراها شوند. بر اساس بند3 این ماده یک این قانون نیز شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته و شاغلین در شهرداریها و موسسات و شرکت های وابسته و همچنین دهیاران و شاغلین در دهیاری از عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت خود محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
در سوی دیگر پرویز سروری از اعضای جمعیت رهپویان که تشکل خدمتگذاران پیشرفت و آبادانی، را برای حضور در چهارمین دوره انتخابات شوراها تشکیل داده است از ساماندهی نامزدهای این تشکل برای انتخابات و رسیدن به برخی از مصادیق خبر داده است.
در روزی که حزب موتلفه اقدام به انتشار سخنان آیت الله مصباح در جمع اعضای این  حزب کرد، لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری یک نشست خبری تشکیل داد تا بگوید تا قبل از ثبت نام نامزدها، کاندیدای خودمان را معرفی می کنیم.
 
نام
سمت
اظهار نظر
آیت الله مصباح یزدی
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی
سه نفری که با هم ائتلاف کردند، در عمل با هم نمی‌سازند. سران اصلاحات نیز قطعا رد صلاحیت می‌شوند
 منوچهر متکی
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
ماه‌ها کشور بازیچه مدیرعامل شدن یا نشدن مرتضوی بود، در صورتی که مشکل تامین اجتماعی در بحث شخص مدیر عامل نیست و امروز تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی کشور است که هزاران شرکت تولیدی اقتصادی دارد.
هزاران یک‌هزار میلیارد سرمایه مملکت در تامین اجتماعی است. بنده از یکی از اعضای اصلی تامین اجتماعی شنیده‌ام که بسیاری از این شرکت‌ها خرده هستند و آن وقت دولت مجبور است به انحای مختلف بودجه برای جبران این ضررها بگذرد.
مصطفی پورمحمدی
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
وقتی سؤال از برنامه می‌شود نشان از این دارد که مردم دنبال برنامه خوب و اجرای به موقع آن هستند. رییس‌جمهور، رییس قوه مجریه است و آنچه را به تصویب رسیده باید اجرا کند. کسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود در واقع زمانی سرکار می‌آید که حدود دو سال و نیم از اجرای برنامه پنجم گذشته و باید ملتزم به اجرای دقیق برنامه باشد. البته من برنامه‌هایم را بزودی اطلاع‌رسانی خواهم کرد و به نقد خواهم گذاشت.
محمدرضا باهنر
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
حزب در کشور وجود ندارد، بر همین اساس جریان‌های مختلف سیاسی در برهه‌ای از زمان برای کارهای متفاوت به یکدیگر نزدیک یا از هم دور و رقیب یکدیگر می‌شوند. رهپویان و ایثارگران نیز برنامه‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند و هرگاه احساس می‌کنند در جایگاه قدرت قرار نمی گیرند با یک دور برگردان سعی می‌کنند در مسیر قدرت قرار گیرند.
*{در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند در انتخابات سال 84 جمعیت ایثارگران بازی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را بر هم زد؟} بله صحیح است، جمعیت ایثارگران با ما اختلاف نظری در خصوص زمان انتخاب نهایی نامزد واحد داشت، که تا انتها این اختلاف پا برجا ماند و ما نامزد مورد نظر خود را زودتر از آنها معرفی کردیم.
   
دعوت«جانبازان عاشورایی» از زاکانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری
محمدباقر ذاکری
نماینده سابق مجلس و از فعالین سابق حزب اعتماد ملی
حتی اگر خاتمی هم کاندیدای ریاست جمهوری شود مشخص نیست تمام گروههای اصلاح‌طلب مانند سال 76 بر روی او اجماع کنند.
محمدرضا راه چمنی
دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی
در صورتی که خاتمی و هاشمی در انتخابات شرکت نکنند، از میان کاندیداهای اصلاح طلب یک کاندیدای اعتدال گرا را به جامعه معرفی می کنند.
ابوترابی‌فرد
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
با شناختی که من از بدنه اصولگرایان دارم، بر این اعتقادم که اصولگرایان به مرجعیت و محوریت جامعتین اعتقاد دارند و از این جایگاه برای رسیدن به وحدت می‌توانند استفاده کنند.
باقری لنکرانی
سخنگوی جبهه پایداری
کاندیدای نهایی این تشکل سیاسی تا پیش از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات (17 اردیبهشت) معرفی
می شود. جناب‌آقای دکتر جلیلی از شخصیت‌های ارزشمند و از رویش های انقلاب است و ایشان به عنوان یک برادر ارزشمند انقلابی همواره در جبهه مورد احترام ما بوده است.
محمد سعیدی‌کیا
نامزد انتخابات ریاست جمهوری
به طور جدی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شوم، تا آخر می مانم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.
محسن رضایی
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری
اگر من رییس‌جمهور شدم، از اکثر این کاندیداها متناسب با شان و شئوات آنها استفاده خواهم کرد. من می‌خواهم از همه نیروها استفاده کنم و مصلحت نمی‌دانم که در یک ائتلاف خاصی شرکت کنم.
محمد شریعتمداری
نامزد انتخابات ریاست جمهوری
عبدالحسین وهاجی وزیر بازرگانی دولت اول هاشمی رفسنجانی، رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وهاجی علاوه بر عهده‌دار بودن سمت وزیر بازرگانی در سال‌های 1367 تا 1372، سابقه چهار سال ریاست گمرک و فعالیت در واحد برون مرزی صدا و سیما را در کارنامه دارد و در دوره اصلاحات نیز به عنوان معاون وزیر بازرگانی با محمد شریعتمداری همکاری داشته است.
محمدزارع فومنی
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات
این جبهه نامزد مورد حمایت خود را برای انتخابات ریاست جمهوری تا دو هفته آینده معرفی می‌کند.
اکنون به سه گزینه نهایی رسیده است و تا دو هفته آینده از میان سه نفر گزینه نهایی خود را معرفی می‌کند.
 







:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: