راهكارهاي تسريع در تحقق منطقه ویژه اقتصادی
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


 

در جلسه كارگروه تخصصي امور اقتصادي و توليدي خراسان رضوي راهكارهاي تسريع در اجراي طرح منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان هاي مختلف استان بررسي شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جمشيدي، معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی در اين جلسه داشتن ظرفيت هاي خاص مانند هم جواري با مرز را شرط لازم براي موفقيت يك منطقه ويژه اقتصادي عنوان كرد.

معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای چنین طرح هایی باید مبتنی بر مزیت های منطقه باشد.

جمشیدی گفت: سفر به مناطق ويژه اقتصادي موفق كشور و بررسی دلایل موفقیت آن ها مي تواند تا حد زيادي افق آينده و مفید بودن اجرای این طرح هاي كلان اقتصادي در شهرستان ها را مشخص کند.

وی با تاكيد بر لزوم تعيين برنامه هاي كارگروه در سال 92 و ارايه آن در جلسه آتي شوراي برنامه ريزي استان افزود: وظايف عادي دستگاه ها و برنامه هايي كه براي آن كارگروه هاي تخصصي در قانون ديده شده است، موضوع جلسات كارگروه امور اقتصادي و توليدي نخواهد بود.

گفتني ست در اين جلسه كه با حضور برخي فرمانداران، مديران كل و روساي دستگاه هاي اجرايي برگزار شد، مشكلات ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان هاي گناباد، درگز و قوچان بررسي و براي رفع آن ها چاره انديشي شد.

 

بررسي ساز و كار ارايه تسهيلات ارزي و ريالي به طرح هاي مختلف صنعتي و كشاورزي از طريق صندوق توسعه ملي از ديگر دستور كارهاي اين جلسه بود.






:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: