ارائه گزارش کار نماینده شهرستان گناباد به مردم در بیلند
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
خبار - نماینده نهم مجلس- محمد رجایی

رجایی با اشاره به غیر قابل تحمل بودن مشکلات ناشی از گرد و خاک رودخانه بیلند و افرادی که به خاطر این امر مریض شده اند ، این پروژه را یکی از طرح های مهم  عنوان کرد که باید در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام رجایی نماینده مرم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بین مردم بیلند به بیان سخنانی در رابطه با فلسفه عاشورا و همچنین ارائه گزارش کوتاهی از کار های انجام شده پرداخت.

 

دکتر رجایی با اشاره به عشق ، علاقه و رابطه با امام حسین(ع) ، این روحیه را روحیه ای سازنده و پیروزی آفرین دانست و تاکید کرد همانطور که امام حسین(ع) برای بدست آوردن امکانات مادی دنیا و رهایی از شهادت ، تن به تایید یزید و در نتیجه آن خراب کرد عاقبت و همچنین زیر پا گذاشتن شخصیتش نداد شیعیان هم اینگونه هستند و برای زندگی بیشتر تن به ذلت و خواری نمی دهند. و این نکته ای است که دشمنان ما درک نمی کنند.

وی عزاداری برای امام حسین(ع) را اعلام همراهی با این امام دانست و با اشاره به توطئه های دشمنان گفت: دشمنان ما نمی دانند جوانی را که عاشق امام حسین(ع) است نه با حمله نظامی، نه با تحریم اقتصادی و نه با هیچ راه دیگری نمی توان شکست داد و نمی توانند اراده این ملت بزرگ را که تصمیم گرفته است مستقل روی پای خود بایستد درهم بشکنند.

رجایی مشکلات ایجاد شده توسط دشمن برای ملت ایران را عاملی برای مقاوم تر شدن مردم و روشی برای آموزش راه های درهم شکستن توطئه دشمان دانست.

 

در ادامه جلسه حجت الاسلام رجایی گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده بعد از حضور در مجلس ارائه داد.

ایشان در ابتدا به بیان وظایف نماینده مجلس یعنی قانون گذاری برای حل مشکلات جامعه ، نظارت بر اجرای قانون و تلاش برای مسائل عمرانی در شهرستان حوزه انتخابی پرداخت.

رجایی در ابتدا به فعالیت های انجام شده در خصوص طرح های نیمه تمام اشاره کرد

وی درباره پروژه راه آهن گفت: با ارتباطی که با نمایندگان بیرجند و قاین داشتیم  این مساله را پیگیری کردیم و در نهایت در جلسه ای که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مصوب شد که مسیر راه آهن از کال شور-گناباد-قاین-بیرجند و نهبندان به سمت چابهار برود.

رجایی درباره شروع به کار این پروژه گفت: این پروژه از سمت چابهار شروع شده بود اما با پیگیری های انجام شده و همچنین با استفاده از این مصوبه هیئت دولت که باید به مراکز استان‌ها خط راه‌آهن کشیده شود وزارت راه و شهرسازی قبول کرد که کار از سمت گناباد به طرف بیرجند ادامه پیدا کند .

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بالای این خط راه‌آهن گفت: هزینه اجرای این خط راه‌آهن قبل از گرانی‌ها 4 هزار میلیارد تومان بود که بنا به گفته سال گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی معادل کل بودجه 4 سال این وزارت خانه است.

به همین علت ما دنبال تامین کننده مالی برای این پروژه بودیم . به طور مثال با آستان قدس رضوی صحبت کردیم تا در مقابل سرمایه گذاری در این طرح دولت از سهام شرکت ها به آنها بفروشد که قبول نکردند. اما وقتی قرار شد این پروژه تا بیرجند در دستور کار قرار بگیرد(که موافقتش را هم گرفتیم)  هزینه ها بسیار کم و اجرای آن راحت تر شد ولی باز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها کمی کار مشکل شد.

رجایی همچنیین با اشاره به قول اجمالی مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شروع کار این پروژه و  دریافت پول آن در سال های آینده، از پیگیری این موضوع خبر داد.

ایشان در رابطه با مرکز آموزش عالی گناباد هم گفت: این مرکز باوجود اینکه سه سال قبل مصوبه گرفته بود ولی بودجه ای نداشت که با پیگیری های انجام شده 200 میلیوت تومان در سا 91 به این مرکز اختصاص یافت و امسال هم در بودجه 92 ردیف بودجه برای آن قرار داده شد و اخیرا هم به مجتمع آموزشی  تبدیل شد.

دکتر رجایی در مورد کارخانه سیمان گناباد نیز گفت: فعالیت کارخانه سیمان گناباد به دلیل عدم توان مالی شرکت پیمانکار متوقف شده است.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده، یک گروه در اصفهان برای سرمایه گذاری 50 میلیلارد تومانی در این زمینه اعلام آمادگی کردند که امیدوار بودیم کار شروع شود ولی به دلیل بروز مشکلاتی که پیگیر حل آن هستیم هنوز این کار به انجام نرسیده است.

ایشان همچنین خبر از پیگیری احداث چند کارخانه جدید از جمله کاشی و سرامیک، آلوورا، پودر تخم مرغ و همچنین کشتارگاه صنعتی داد.

نماینده مردم گناباد و بجستان همچنین از ارائه طرحی دوفوریتی در رابطه با بیمه عشایر و روستاییان به مجلس خبر داد که در صورت تصویب ،بر اساس آن روستاییان و عشایری که در سن بازنشستگی (60 سال به بالا) بوده و 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند بازنشسته می شوند و کسانی هم که کمتر از این حق بیمه پرداخت کرده باشند با پرداخت یکجای مابه التفاوت  بازنشسته شده و حقوقشان متناسب با سالهایی که بیمه پرداخت کرده اند تعیین شود.

در ادامه جلسه دکتر رجایی به مسائل و مشکلات مردم بیلند پرداخت که مهمترین آنها یکی ارتقاء بیلند به شهر و دیگری مشکلات رودخانه بیند بود.

دکتر رجایی یکی از مشکلات بیلند برای ارتقا به شهر را در محدوده شهر گناباد بودن بیلند عنوان کرد و گفت: در این رابطه با شهردار سابق گناباد صحبت هایی صورت گرفت و ایشان با اعلام موافقت با این امر گفتند بایستی کارشناسان حد و حدود دقیق را مشخص کنند.

وی روند کلی ارتقاء بیلند به شهر را اینگونه بیان کرد که پس از جدا سازی بیلند از محدوده شهر گناباد، ابتدا بایستی تقاضایی صورت بگیرد و این تقاضا در مرکز استان به تصویب برسد، سپس طرح در وزارت کشور مطرح شده و پس از بررسی توسط شورای مربوطه در این وزارت خانه به دولت برود که این پروسه برای روشناوند در حال پیگیری است و طرح ارتقاء روشناوند در وزارت کشور به تصویب رسیده ، ولی هنوز به دلیل اینکه دولت قصد بازنگری در قوانین تقسیم کشوری را دارد ،مانند طرح های دیگر شبیه آن، فعلا متوقف است.

ایشان با بیان اینکه پیگیری ها و مراحل مربوط به داخل شهرستان  بایستی با همکاری مسئولین محلی انجام شود قول کمال همکاری با این طرح را در تهران داد.

 

مساله بعدی که در این جلسه مطرح شد مشکلات ناشی از رودخانه بیلند بود که حجت الاسلام رجایی دو موضوع در این رابطه بیان نمود. یکی مجوز های لازم برای آسفالت دو باند در کنار رودخانه که ایشان با اشاره به رودخانه ای مشابه به این رودخانه در قم گفت : گرفتن  این مجوز نباید کار سختی باشد.

موضوع دیگر در این رابطه اعتبار لازم برای اجرای برای اجرای این پروژه است که ایشان با اشاره به ملاقات هایی که با وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون راه و شهرسازی این وزارت خانه داشته گفت: تقاضای دریافت قیر برای آسفالت کرده ایم که در حال پیگیری است .

دکتر رجایی با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به ماده 180 شهرستان گفت بایستی با آقای فرماندار صحبت کنم تا در صورت امکان از این بودجه در بیلند هم استفاده شود.

وی با اشاره به این سیاست دولت که قبل از شروع پروژه های تازه بایستی پروژه های ناتمام کامل شوند. این عقیده را در برخی موارد غیر عادلانه خواند و دلیل آن را هم این طور بیان کرد که شاید طرح های جدید از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به طرح های قبلی که ناتمام مانده اند برخوردار باشند. رجایی با اشاره به غیر قابل تحمل بودن مشکلات ناشی از گرد و خاک رودخانه بیلند و افرادی که به خاطر این امر مریض شده اند ، این پروژه را یکی از همین طرح های مهم  عنوان کرد که باید در اولویت قرار بگیرد.

 





:: موضوعات مرتبط: محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: